Wielka inwestycja dla województwa zachodniopomorskiego
Jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych dla województwa zachodniopomorskiego rozpocznie się już niedługo. Podpisano pozwolenie na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina. W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim odbyła się specjalna konferencja poświęcona temu wydarzeniu. Jak podkreślił wiceminister infrastruktury, Arkadiusz Marchewka, jest to inwestycja, na którą wszyscy czekają od 30 lat.
Dzięki temu zrealizujemy blisko 50 kilometrów drogi ekspresowej. Powstaną dwa pięciokilometrowe, najdłuższe w Polsce tunele pod Odrą. Tam będą 54 obiekty mostowe, 6 węzłów, 4 miejsca obsługi pasażerów - mówił na konferencji Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.
To historyczna chwila dla całego regionu. Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie projektem wieloletnim, który pochłonie koszt rzędu 8 miliardów złotych. Zakończenie prac budowlanych przewidywane jest na rok 2032.
Zachodnia Obwodnica Szczecina
Nowa droga będzie prawdziwym przełomem, nie tylko dla Szczecina, ale też dla całego województwa zachodniopomorskiego. Obwodnica odciąży ruch na innych trasach przebiegających w okolicach miasta, takich jak A6, S3 czy S6. Sama Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie mierzyć ok. 50 kilometrów, ale posiadać będzie także dwie technologiczne perły - najdłuższe w Polsce tunele, które powstaną pod Odrą. Spód dwururowego obiektu będzie maksymalnie schodził na głębokość 51 metrów poniżej poziomu terenu.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina podzielona zostanie na trzy odcinki realizacyjne:
- Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km);
- Dołuje – Police (11,9 km);
- Police – Goleniów (23,4 km).
Cała trasa posiadać będzie wiele obiektów mostowych, łączyć się także będzie z innymi drogami. Pierwsze odcinki mają być oddane do użytku w roku 2028, a całość w roku 2032.
Tak wygląda wizualizacja tunelu pod Odrą:
