Pociąg zachodniopomorskie

i

Autor: Paula Dąbrowska

inwestycje

Inwestycje PKP w Zachodniopomorskiem. Kiedy dojedziemy szybciej ze Szczecina do Poznania?

2024-01-25 13:03

Remont linii kolejowej nr 351 Poznań Główny-Szczecin Główny trwa od jakiegoś czasu. Pasażerowie przez to muszą liczyć się na spore utrudnienia i wydłużony dojazd nie tylko do Poznania, ale i do Warszawy. Kiedy koniec prac na trasie Szczecin-Poznań?

Linia kolejowa pomiędzy Poznaniem a Szczecinem jeszcze w remoncie. Pasażerowie są zmęczeni

Trwający od paru lat remont pomiędzy Poznaniem a Szczecinem (droga przez Stargard i Krzyż) dla niektórych może trwać dosłownie wieczność. O ile sam dojazd do stolicy Wielkopolski nie jest męczący, tak w przypadku Szczecina połączenie z Warszawą trwa prawie 7 godzin! Do Poznania dojeżdżamy obecnie w ponad 3 godziny.

- To jest naprawdę męczące. Te zwolnienia pociągów koło Dobiegniewa, ewentualne roboty czy dworzec w Stargardzie. Jesteśmy zmęczeni tym wszystkim - powiedziała dla eska.pl pani Joanna, mieszkanka Choszczna.

Często na różnych grupach komentowany jest "wieczny remont". Niektórzy podchodzą już do tego prześmiewczo.

- Dworzec w Stargardzie i tak wygląda tragicznie. Do tego jeden przygotowany peron. Ile można? - pisała na lokalnej grupie pani Magda spod Stargardu.

Nowy rozkład PKP Intercity. To zaskakuje najbardziej!

Jakie prace na torach pomiędzy Szczecinem a Poznaniem?

Jak przekazał Bartosz Pietrzykowski z PLK, już 30 miejscowości ma o wiele lepsze warunki dla pasażerów.

- Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym są już gotowe m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Miały – Drawski Młyn, Drawiny – Podlesiec, Dobiegniew – Bierzwnik, Bierzwnik – Rębusz, Choszczno – Dolice, Dolice – Kolin oraz Reptowo – Szczecin Dąbie, Wronki – Miały. Obecnie wykonawcy pracują m.in. na odcinku, Rębusz – Słonice, Słonice – Choszczno, Kolin – Stargard, Stargard – Reptowo i stacji Stargard. Poza torami, siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, modernizowane są również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko ruchu kolejowego, ale również drogowego - przekazał Bartosz Pietrzykowski z PLK.

Kiedy koniec prac na linii kolejowej 351 Poznań-Szczecin?

Po zakończeniu remontów pasażerowie mają pokonywać trasę między Poznaniem a w Szczecinem poniżej dwóch godzin. Planowane są także nowe połączenia kolejowe pomiędzy stolicami województw w związku ze zwiększeniem przepustowości. 

- Większość zasadniczych prac na całej trasie zrealizowana została do końca 2023 roku. Wykonawcy prowadzą jeszcze prace m.in. na stacji w Stargardzie (planowane zakończenie prac do końca 2024 roku) oraz na stacji w Dobiegniewie (planowane zakończenie prac w I kwartale 2024 roku) - przekazał Bartosz Pietrzykowski z PLK.

Inwestycja warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę”.