Tramwaj Szczecin

i

Autor: Paula Dąbrowska

inwestycje

Zabrakło niewiele - Szczecin bez środków z KPO na tramwaje. Co dalej?

2025-01-15 9:37

Jeden punkt w Lidze Mistrzów wart jest 700 tysięcy euro, a jedno "oczko" kosztowało Szczecin 81 milionów złotych. Miasto starało się o dofinansowanie na zakup kolejnych tramwajów ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Magistrat rozstrzygnął przetarg na nowe pojazdy, a radni ustalili datę wprowadzenia Strefy Czystego Transportu. Finalnie zabrakło 1 punktu.

Zabrakło 1 punktu

Środki z KPO miały pozwolić na zakup 8 niskopodłogowych pojazdów. Przetarg i wprowadzenie Strefy Czystego Transportu miało dać nam więcej punktów, okazało się jednak, że do dofinansowania zabrakło jednego "oczka". Pieniądze trafią więc w pierwszej kolejności do miast, które zakupiły już tabory, a wydatek zostanie częściowo pokryty z KPO. Wśród zwycięzców znalazła się Bydgoszcz, Wrocław, Poznań i Kraków. Czy Szczecin ma jeszcze szansę na otrzymanie pieniędzy?

- Szczecin jest pierwszy na liście rezerwowej, ponieważ 4 zwycięskie projekty nie wyczerpały całej puli przeznaczonej na nowe tramwaj. Jest realna szansa, że w dogrywce dofinansowanie otrzymamy. Tramwaje Szczecińskie ubiegają się o dofinansowanie do zakupu 8 tramwajów dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych. Decyzja o tym ile finalnie zakupimy pojazdów czy 8, czy mniej zapadnie po rozstrzygnięciu dogrywki - mówi Wojciech Jachim, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie.

Decyzja o przyznaniu środków z reszty puli ma zapaść w ciągu kilku tygodni.