Biedronka vs Lidl - historia konfliktu
Od początku roku trwa niecodzienny konflikt pomiędzy dwiema największymi sieciami dyskontów w Polsce - Biedronką i Lidlem. Do tej pory sieci przyjmowały strategię unikania i rzadko kiedy nawiązywały do siebie wprost. Wszystko zmieniło się na początku 2024 roku wraz z przychodzącymi... SMS-ami!
To Biedronka zaatakowała jako pierwsza. Klienci zaczęli otrzymywać SMS-y z aktualnymi promocjami w Biedronce, a ceny przecenionych produktów były zestawiane z tymi oferowanymi przez konkurencję. Biedronka posunęła się w swojej narracji do takiego momentu, w którym wprost pisała na paragonach "Biedronka tańsza od Lidla".
Niemiecka sieć nie pozostała dłużna i ostatnio wypuściła spot reklamowy "Lidlowy przegląd cenowy", w którym udowadnia różnice cenowe poszeczgólnych produktów w różnych sklepach Biedronki.
- W każdej Biedronce zapłaciliśmy inną kwotę - twierdzi lektor czytający reklamę. Warto dodać, że różnice miały wynosić aż 15 złotych!
Cały konflikt jest pokłosiem publikacji dziennika "Fakt", który ogłosił Lidl najtańszym sklepem w Polsce. Najwyraźniej ten tytuł uderzył w ego właścicieli Biedronki, którzy odpowiedzieli agresywną kampanią marketingową. Niewykluczone, że cała sprawa skończy się na drodze sądowej.
Memy w zabawny sposób opisujące konflikt Biedronki i Lidla znajdziecie w naszej galerii!