
Dworzec Szczecin Dąbie wymagał pilnego remontu
Szczecin Dąbie to ważny węzeł przesiadkowy w województwie zachodniopomorskim. To tutaj podróżni jadący z południa Polski, ale i ze Środkowego Pomorza mogą się przesiąść na pociągi w kierunku Świnoujścia czy Goleniowa. Od lat jednak sam budynek wraz z okolicą straszyły pasażerów i "były kiepską wizytówką miasta". W 2024 roku portal szczecin.eska.pl dowiedział się, że dworzec Szczecin Dąbie przejdzie gruntowny remont. Budynek zostaje taki sam, ale miał on zyskać po prostu drugie życie, tak samo jak otoczenie.
- Realizacja inwestycji stała pod znakiem zapytania. Na przeszkodzie stało wykonanie w wymaganym terminie przyłącza gazowego do dworca przez Polską Spółkę Gazownictwa. Miasto Szczecin mając taką wiedzę, podjęło interwencję i w wyniku uzgodnień, niezbędna infrastruktura zostanie zrealizowana - informował wtedy Piotr Zieliński, Rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Szczecin Dąbie to też ważne miejsce w kontekście samego Prawobrzeża. To tutaj stają pociągi dalekobieżne w tej części miasta. Dodatkowo dworzec ma stanowić również ważny punkt dla SKM. On po prostu potrzebował remontu i dzięki interwencji Piotra Krzystka, udało się to załatwić.
Szczecin Dąbie w trakcie remontu. Kiedy koniec prac?
Obecnie Szczecin Dąbie już nie jest wielkim placem remontowym, jak jeszcze kilka miesięcy temu. Budynek zyskał nowy kolor, dzięki czemu wygląda o wiele nowocześniej. Jak przekazało nam PKP, obecnie trwają prace wykończeniowe w środku budynku. Wstępnie koniec prac na stacji Szczecin Dąbie planowany jest na koniec 2025 roku.
- Modernizacja dworca Szczecin Dąbie to kompleksowa przebudowa dworca wraz z jego najbliższym otoczeniem. Jej głównym celem jest poprawa komfortu i standardu obsługi podróżnych, w tym osób z trudnościami w poruszaniu się, renowacja obiektu, a także dostosowanie go do współczesnych norm i wymagań technicznych. Renowację przejdzie elewacja, wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi. Odnowioną elewację podkreśli także nowa nocna iluminacja budynku. Zachowane i odnowione zostaną ozdobne kraty z kotwicami. Zmieni się przestrzeń wewnątrz budynku. W części środkowej znajdzie się przestrzeń obsługi pasażerów, w skład której wejdą poczekalnia, pomieszczenia kas biletowych oraz toalety. Znajdzie się tu również miejsce na przestrzeń pod wynajem. Część zachodnia zostanie przeznaczona na pomieszczenia biurowe, a we wschodniej przewidziano m.in. pomieszczenia techniczne i przestrzeń biurową dla jednostek samorządu terytorialnego. Metamorfozę przejdzie także najbliższe otoczenie dworca. Zaplanowano rozbiórkę budynku pomocniczego z szaletami, a w jego miejscu powstanie wiata rowerowa. Po zachodniej stronie budynku powstanie niewielki parking z miejscami postojowymi, w tym dwoma dla osób o ograniczonej mobilności oraz dwoma do ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto na nowo zostanie ułożona nawierzchnia, a także uporządkowane tereny zielone - przekazała Agnieszka Jurewicz z PKP S.A.