W Daleszewie koło Gryfina przebudowano peron o długości 130 m. Jest już po odbiorze technicznym i eksploatacyjnym i został włączony dla obsługi podróżnych. W ramach prac m.in. zamontowano małą architekturę, stałe oznakowanie i oświetlenie, wykonano regulację toru i prace odwodnieniowe.
W Gryfinie peron jest gotowy, ale wykonawca oczekuje na wyznaczenie terminu odbioru technicznego i eksploatacyjnego. Do tej pory odbiory zakończono na odcinku o długości 140 m (całość ma 200 m). Peron dostosowano dla osób z ograniczoną mobilnością i dysfunkcją wzroku. Pojawiły się nowe wiaty, oświetlenie, mała architektura i stałe oznakowanie. Wykonano regulację toru i sieci trakcyjnej oraz prace odwodnieniowe. Na wyremontowanym odcinku pociągi będą mogły poruszać się z dopuszczalną prędkością 120 km/h.
Co z pozostałymi peronami i odcinkami SKM? Termin zakończenia prac ustalony na 2022 rok jest raczej niemożliwy do utrzymania. Jak informuje serwis Transport-publiczny.pl, firma Trakcja, która jest wykonawcą prac, wyjaśnia, że m.in. w dokumentacji przetargowej są liczne błędy, których skorygowanie wymaga dodatkowych prac. Wskazano też na zwłokę w zatwierdzaniu dokumentacji czy uznawaniu roszczeń. PKP PLK, czyli strona zamawiająca, odpiera te zarzuty i podkreśla, że opóźnienia wynikają z “braku potencjału w zakresie dostatecznej ilości pracowników i sprzętu oraz słabej organizacji prac” przez wykonawcę.
Projekt budowy SKM zakłada m.in. powstanie lub modernizację łącznie 40 przystanków na obecnie tylko częściowo wykorzystywanych trasach kolejowych ze Szczecina do Polic, Gryfina, Stargardu i Goleniowa. SKM ma umożliwić szybkie przemieszczanie się między tymi miastami.