Rada Miasta pod koniec września zdecydowała, że z początkiem drugiego kwartału 2021 roku zmienią się granice SPP, pojawi się nowy cennik, do wyboru będzie mniej abonamentów, a przez pierwszy kwadrans będziemy parkować za darmo. Inicjatywa “Stop podwyżkom w Strefie” dąży do przesunięcia o kilkanaście miesięcy wprowadzenia tych zmian.
- Przez pandemię ludzi nie stać na kolejne podwyżki, poza tym nie dostaniemy żadnej alternatywy dla samochodów. W centrum miasta miały powstać parkingowce, parkingi Park & Ride oraz Szczecińska Kolej Metropolitalna. Na dziś nic z tego nie powstało. Dlatego wnioskujemy, aby przesunąć termin na 1 lipca 2022 roku, bo właśnie wtedy ma ruszyć SKM - mówi Damian Frycz, inicjator akcji
Jak podkreśla w rozmowie z Radiem Eska, inicjatywie nie chodzi o całkowite odstąpienie od podwyżek, a zmiany mogą przynieść pożyteczne efekty.
- Nie jesteśmy przeciwnikami podwyżek, jak nam się zarzuca. Jak najbardziej rozumiemy sens wyprowadzania samochodów z centrum miasta - dodaje Frycz.
W ramach akcji szczecinianie złożyli już 1000 podpisów pod projektem uchwały opóźniającej podwyżki w SPP.
Jakie zmiany pojawią się w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie?
SPP ma zostać rozszerzona o 60 ulic i będzie obejmować ich łącznie 140. Liczba miejsc postojowych zwiększy się z niecałych 7 tys. do ok. 11,7 tys. Mają pojawić się nowe parkomaty, dzięki którym nie trzeba będzie wkładać biletu za szybę.
Abonamenty miesięczne będą dostępne wyłącznie dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie. W strefie B za miesiąc zapłacimy 150 zł, a w strefie A - 240 zł. Roczna opłata dla kierowców mieszkających w strefie wzrośnie z 96 do 360 zł. Pierwsza godzina w strefie B będzie kosztować 2,8 zł (obecnie 1,6 zł), a w strefie A - 3,6 zł (obecnie 2,8 zł). Pierwszy kwadrans będzie bezpłatny.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!