Warto zacząć od tego, że ogłoszony przetarg jest największym w historii PKP. Przewoźnik planuje zakup 300 wagonów, ale w dokumentacji zamieszczono także prawo dokupienia kolejnych 150 sztuk. Nowe wagony będą wyposażone m.in. w wifi, indywidualne oświetlenie, gniazda eletryczne i USB. Cały design ma być spójny, stonowany oraz klimatyczny. Pod fotelami stworzona będzie dodatkowa przestrzeń bagażowa. Absolutną nowością będą wagony z przestrzenią przeznaczoną do zabawy dla najmłodszych pasażerów.
SPRAWDŹ NA JAKICH TRASACH POJADĄ NOWE WAGONY
• Warszawa – Poznań – Berlin;
• Warszawa – Poznań – Szczecin;
• Gdynia – Warszawa – Katowice – Bohumin – Wiedeń;
• Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Berlin;
• Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin;
• Gdynia – Poznań – Wrocław – Praga;
• Kraków/Wrocław – Bohumin – Wiedeń.
Dzięki inwestycji do taboru PKP Intercity dołączone zostaną następujące wagony:
• 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową;
• 40 wagonów przedziałowych 2. klasy;
• 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
• 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
• 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów;
• 38 wagonów restauracyjnych;
• 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy;
Spółka PKP Intercity ma zamiar zainwestować w nowy tabor 27 miliardów złotych do 2030 roku.