Nie ma dnia bez opóźnienia między Szczecinkiem a Piłą
O sprawie chwilowego odcięcia Szczecinka od kolei pisaliśmy w sierpniu 2024 na portalu eska.pl. Wtedy praktycznie wstrzymano ruch pociągów między Białogardem a Piłą. Wszystko przez remont torowiska. Pociągi wtedy jeździły w większości przypadków objazdem przez Stargard, a w okolicach Szczecina Polregio puściło komunikację zastępczą. Od grudnia 2024 pociągi wróciły na trasę Białogard-Szczecinek, jednak nie obyło się bez przygód. Jak alarmowali czytelnicy portalu eska.pl, praktycznie nie ma dnia bez opóźnień.
- Jechałem trasę Szczecinek-Katowice już kilka razy. Prawie zawsze jest opóźnienie co najmniej 15 minut. Czasami miałem przesiadkę we Wrocławiu i przez to nie zrobiono mi skomunikowania. Konduktorzy rozkładali ręce, bo to wina zarządcy infrastruktury - powiedział eska.pl jeden z czytelników.
Pani Magdalena za to miała nieszczęście i jechała kilka razy IC Kossak. Prawie zawsze z opóźnieniem.
- Chyba tylko raz jechałam punktualnie. Tak to zawsze 15, 20, a nawet 180 minut. Jeżdżę na krótkiej trasie, ale co z tymi, którzy jeżdżą do Wrocławia czy Krakowa - pyta pani Magda.
Podobne przygody miał pan Wojciech.
- Niby trasa po remoncie, pociąg miał jechać szybciej, a jest tak jak było w poprzednich latach. Z Wrocławia do Sławna grubo ponad 6 godzin jazdy, a przy opóźnieniach dochodzi do 7 godzin. Gdzie jest sukces? Po co otwierać i chwalić się remontem, skoro nic się nie zmieniło? Dla mnie to nic nie zmieniło, a bardzo czekałem na efekty w grudniu - opowiada oburzony pan Wojciech.
Opóźnienia między Szczecinkiem a Piłą. Jest komentarz PKP PLK
W związku z tym, że praktycznie przy każdym opóźnieniu widniała informacja o "inne przyczyny związane z infrastrukturą kolejową". W związku z tym skontaktowaliśmy się z PKP PLK, który odpowiada za remonty kolejowe.
Od 15 grudnia 2024 r. wznowiony został ruch pociągów na linii kolejowej nr 404, na odcinku Szczecinek – Białogard. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje m.in.: kompleksową wymianę nawierzchni – szyn, podkładów oraz tłucznia – na łącznie ponad 51 km linii kolejowej, wymianę 16 rozjazdów w stacjach Dalęcino, Iwin, Grzmiąca, Tychowo i Podborsko oraz wymianę nawierzchni na 21 przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki przeprowadzonym pracom, najszybsze pociągi pokonają ten odcinek z prędkością do 120 km/h, w czasie poniżej 40 min. Efektem robót będzie również zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pociągów. Prace o wartości ok. 180 mln zł finansowane są ze środków budżetowych. - przekazał szczecin.eska.pl Bartosz Pietrzykowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wykonawca planuje zakończenie zasadniczych prac na przełomie stycznia i lutego 2025 roku. Według komunikatu PKP wynika, że to po tym okresie utrudnienia mogą zniknąć.