Technologia

Nowa Mobilna Karta Miejska w Szczecinie. Jakie możliwości oferuje?

2024-06-06 12:15

Mobilna Karta Miejska to aplikacja funkcjonująca w Szczecinie od 2017 roku, która zapewnia szybki i łatwy dostęp do biletów komunikacji miejskiej. Jej nowa wersja zawiera szereg usprawnień oraz nowości. Sprawdziliśmy jak wypadają one w praktyce.

Co nowego w MKM?

Nowa aplikacja zadebiutowała w ostatnim tygodniu maja i każdy użytkownik może ją bezpłatnie pobrać na telefony z systemem Android lub IOS. Poprzednia Mobilna Karta Miejska oferowała szczecinianom zakup wybranego biletu wraz z wygodną opcją zwrotu. Służyła również jako karta imienna. Po 7 latach przyszedł czas na zastąpienie wysłużonej aplikacji nową, a w związku z tym na użytkowników czeka szereg funkcjonalności, które znacznie poprawią komfort użytkowania z komunikacji miejskiej. Najnowsza odsłona Mobilnej Karty Miejskiej zawiera:

  • zakup biletów na komunikację miejską, Cmentarz Centralny, Arkonkę i kąpieliska miejskie, a także możliwość wybrania Szczecińskiej Karty Turystycznej;
  • informację na temat nadchodzących wydarzeń w mieście;
  • komunikaty dotyczące funkcjonowania transportu publicznego;
  • aktualny rozkład jazdy transportu publicznego z listą przystanków i mapą;
  • listę miejsc w Szczecinie wartych odwiedzenia.
Czy boisz się jeździć komunikacją miejską? Sonda

Funkcjonalność i optymalizacja

Nowa aplikacja to przede wszystkim rozszerzenie funkcjonalności o wydarzenia czy rozkład jazdy. Sprawdziliśmy główną funkcję, czyli kupowanie i okazywanie biletów do kontroli. Działa bez zarzutu. Do wyboru jest kilka form płatności i cały proces zakupu przebiega bardzo sprawnie. Layout aplikacji opiera się na prostocie i pozwala natychmiast znaleźć szukaną przez nas opcję. To spora zaleta aplikacji, której używamy w biegu, często jedną ręką.

Użytkownicy starej wersji Mobilnej Karty Miejskiej nie muszą obawiać się o swoje aktywne bilety okresowe. Funkcja przeniesienia ich do nowej wersji programu również jest dostępna. Po założeniu i aktywowaniu konta numerem telefonu należy wejść w "Ustawienia" oraz wybrać "Migrację biletów". Ponadto aktywne bilety jednorazowe będzie można wykorzystać w przeciągu najbliższych trzech-czterech miesięcy, gdyż do tego czasu będzie funkcjonowała stara wersji aplikacji.

Sonda
Czy będziesz używać nowej Mobilnej Karty Miejskiej w Szczecinie?