Sieciówki ZDTiM w Szczecinie nie są już honorowane w Polregio
Sieciówka ZDTiM w Polregio uprawniała do przejazdów w dni robocze pomiędzy stacjami:
- Szczecin Główny,
- Szczecin Gumieńce,
- Szczecin Port Centralny,
- Szczecin Zdroje,
- Szczecin Dąbie,
- Szczecin Zdunowo,
- Szczecin Załom
- i Szczecin Podjuchy.
Umowa obowiązywała wstępnie od 1 stycznia do 31 grudnia 2023. Jak się okazało, postanowiono nie przedłużać takiej umowy.
- W związku z zaawansowanym tokiem rozmów między ZDiTM a organizatorem przewozów w sprawie wspólnego biletu na komunikację miejską i kolej, nie przewidujemy przedłużenia honorowania w dotychczas obowiązującej formie – tłumaczy Damian Kurpiel, rzecznik prasowy zachodniopomorskiego oddziału Polregio dla wszczecinie.pl
Wielu wskazuje na to, że jednym z powodów ma być wdrożenie bilecie okresowym w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ma on też zawierać komunikację miejską w:
- Szczecinie,
- Goleniowie,
- Gryfinie
- lub Stargardzie.
Na razie nie ma informacji o cenniku biletów. Wiadomo tyle, że od stycznia 2024 zwiększono liczbę połączeń pomiędzy lotniskiem Szczecin-Goleniów a Szczecinem Głównym.
Sprawę skomentował ZDiTM.
- Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego informuje, że do ostatnich dni liczył na pozytywne załatwienie sprawy tak, aby komunikacja działała w poprzednio ustalonej formie. ZDiTM jak co roku był otwarty na rozmowy, wysyłając stosowne zapytania do organizatora z prośbą o wycenę usługi. Niestety ZDiTM otrzymał pod koniec grudnia 2023 r. pismo informujące, że umowa na komunikację zastępczą stanowiącą alternatywę dla autobusów i tramwajów realizowaną przez pociągi „Polregio” nie została przedłużona na 2024 r. Organizator regionalnych przewozów kolejowych podjął decyzję o rezygnacji z podpisania wspomnianej umowy. Zarząd przeprasza pasażerów za wynikłe utrudnienia nie leżące po stronie ZDiTM - przekazali
Komunikacja miejska w Szczecinie: mieszkańcy oburzeni zmianami
Mieszkańcy tłumnie zaczęli komentować pod lokalnymi postami takie wiadomości. Szczególnie wściekli są mieszkańcy prawobrzeża, którzy często tak dojeżdżali do centrum miasta, ale też i w drugą stronę.
- Codziennie dojeżdżam ze Śródmieścia do Dąbia. Tam pracuję. Gdybym jechała rano komunikacją miejską, dzięki korkom musiałabym wyjeżdżać ponad godzinę wcześniej. Dzięki pociągom zajmowało mi to o wiele krócej i to w ramach sieciówki. Teraz będę musiała dokupić osobny miesięczny na Polregio - żali się dla eska.pl pani Magdalena.
Patrząc na grupy, mieszkańcy podobnie zareagowali. Wielu mieszkańców Dąbia, Załomia czy Zdunowa woleli dojeżdżać Polregio głównie przez ominięcie korków, a to wszystko w ramach jednego biletu.
SKM nie ruszy w 2024 roku? Gryfino walczy o zniżkę
Na razie samorządy z Gryfina i Stargardu negocjują umowy z Urzędem Marszałkowskim województwa zachodniopomorskiego. Według władz gminy, UM zaoferowało o wiele droższą ofertę niż sprzed dwóch lat.
- Oczekiwany przez władze województwa wzrost dofinansowania przez mieszkańców Gryfina jednej pary połączeń (Gryfino-Szczecin, Szczecin-Gryfino) z 60.000zł do niemal 200.000zł jest po prostu nieuzasadniony - napisał wiceburmistrz Gryfina, Tomasz Miler.
Jak obiecuje marszałek województwa zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz, negocjacje będą trwały - chce on, aby obie strony były zadowolone, a mieszkańcy mieli dobry dojazd pomiędzy konkretnymi miastami w ramach SKM.