inwestycje

Zakończono przebudowę ul. Energetyków. To kluczowa inwestycja komunikacyjna dla Prawobrzeża

2023-05-11 14:20

W 2021 roku ruszyła przebudowa ul. Energetyków oraz obszaru Międzyodrza. Inwestycja warta ponad 76 milionów złotych miała usprawnić komunikację drogową z portem oraz otworzyć możliwość połączenia tramwajowego z Łasztownią. Po ponad 2 latach pracę zostały oficjalnie zakończone, a ich efekty robią wrażenie.

Przebudowa ulicy Energetyków zakończona

W 2021 roku podpisano umowę na przebudowę ulic Energetyków, Władysława IV, Spichrzowej, Zbożowej, Celnej, Świętego Floriana, części ulicy Bytomskiej oraz Bulwaru Śląskiego i Gdańskiego w Szczecinie. Projekt „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza” był współfinansowany ze środków unijnych i kosztował 76 138 314,30 zł. Po dwóch latach inwestycja została ukończona. Co wykonano przez ten czas?

Powstały nowe chodniki i infrastruktura dla rowerów. W ciągu ulicy Energetyków w rejonie ulicy Celnej powstał nowy przystanek tramwajowo-autobusowy a także przejścia dla pieszych i rowerzystów, które w znaczący sposób ułatwią komunikację pieszą jak i rowerową, wzdłuż nadodrzańskiego szlaku z bulwarami. Najbardziej znaczącą częścią projektu była budowa nowego ronda w ciągu ul. Energetyków z rozjazdem torowiska, tak aby w przyszłości przedłużyć linię tramwajową na Łasztownię. Wybudowano ponadto miejsca postojowe w tym dwa parkingi – jeden w sąsiedztwie Trasy Zamkowej, drugi w rejonie ulic Zbożowej i Władysława IV. Przebudowane zostały sieci podziemne. Zainstalowano oświetlenie uliczne. Wykonano nasadzenia zieleni w postaci drzew i krzewów - podaje w swoim raporcie SIM

Międzyodrze z unowocześnioną infrastrukturą 

Częścią projektu była również gruntowna przebudowa obszaru Międzyodrza. Prace budowlane zakończono na ulicy Górnośląskiej, ulicy Gdańskiej z Estakadą Pomorską, ulicy Energetyków, Władysława IV, Spichrzowej, Zbożowej, Celnej, Świętego Floriana, Bulwarze Śląskim i Gdańskim oraz części ulicy Bytomskiej:

Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i organizacji ruchu oraz zapewnienie obsługi komunikacyjnej dla szczecińskiego portu - uzasadnia SIM