Wizz Air uruchomi kolejny kierunek z Katowic

i

Autor: P. Adamczyk

Wizz Air jedną z najgorszych linii lotniczych. Jak wypadł Ryanair? Ranking linii lotniczych 2023

2023-02-23 10:49

Brytyjski ośrodek badawczy Which? postanowił zbadać linie lotnicze. Przepytano ponad osiem tysięcy osób, a wyniki opublikowano w drugiej połowie lutego 2023. Zaskoczyły one wiele osób! Która linia jest najgorsza? Co oceniali pasażerowie?

Wizz Air i Ryanair jako najgorsze linie lotnicze?

W rankingu uwzględniono 23 linie lotnicze i oceniono je pod względem punktualności, opóźnień oraz anulowania lotów, szczególnie w ostatniej chwili. 8000 osób opowiedziało o swoich doświadczeniach z ostatnich dwóch lat.

Dwie linie, które często można spotkać w Polsce, Wizz Air i Ryanair zostały najgorzej ocenione. Dodatkowo znalazły się także na ostatnich w miejscach w kategorii „posiłki” na pokładzie.

- Wizz Air przez wiele lat był jedyną opcją dla wielu krajów wschodniej Europy, jednak w ostatnich latach szybko rozszerzał zasięg swojej działalności. Niestety, swój wzrost osiągnął, stając się małą wersją Ryanaira. Podobnie jak konkurent, nalicza ci dodatkowe opłaty, gdy chcesz wnieść na pokład cokolwiek większego niż torba mieszcząca się pod siedzeniem – czytamy w badaniach.

Wiele osób narzekało także na obsługę klienta w Wizz Air. Nie mogli się z nią skontaktować lub linia lotnicza nie była skłonna do pomocy, mimo że problem był z ich winy.

Jet2 i Turkish Airlines dalej dominują! A gdzie w rankingu LOT?

Brytyjska linia lotnicza Jet2 została uznana za najlepszą linię lotniczą.

- Jego pięciogwiazdkowa ocena obsługi klienta jest wyjątkowa dla każdej linii lotniczej, ale szczególnie takiej, która oferuje niedrogie taryfy. Pasażerowie twierdzą, że kabiny były czyste i dobrze utrzymane, a wejście na pokład było dobrze zorganizowane - czytamy na stronie brytyjskiej stronie.

Zaznaczono też, że mimo przeciętnej punktualności, pracownicy Jet2 zawsze chętnie i dobrze pomagają.

Turkish Airlines od lat jest znany ze swojej jakości. Dobra obsługa klienta, porządne jedzenie. Pasażerowie jednak zaznaczali, że często dochodziło do opóźnień, a z pomocą było różnie. Niestety, polski przewoźnik, LOT nie został uwzględniony w rankingu.

Ranking krótkodystansowych linii lotniczych: punktualność, opóźnienia i anulowanie lotów.

Przedstawiono ogólne zadowolenie klientów z obsługi lotniczej, ale uwzględniono w tym pozostałe oceny.

  • Jet 2 – 80%;
  • Turkish Airlines – 78%;
  • Finnair – 75%;
  • Swiss – 75%;
  • Norwegian – 74%;
  • Aurigny Air Service – 74%;
  • Icelandair – 71%;
  • Aer Lingus – 67%;
  • Air Malta – 65%;
  • SAS – 65%;
  • Aegan Airlines – 62%;
  • Iberia – 61%;
  • TAP Portugal – 61%;
  • KLM – 61%;
  • Tui Airways – 59%;
  • EasyJet – 59%;
  • Vueling Airlines – 58%;
  • Air France – 58%;
  • Lufthansa – 57%;
  • British Airways – 56%;
  • Eurowings – 53%;
  • Ryanair – 52%;
  • Wizz Air – 48%.