Tunel w Świnoujściu miał być "lekiem na całe zło"
W Świnoujściu, szczególnie w trakcie sezonu, wielu Polaków stało w korku z powodu przeprawy przez Świnę. Idealnym rozwiązaniem na ten problem miała być budowa drogi S3 od Świnoujścia do Szczecina i tunelu pod Świną. Częściowo droga S3 istnieje, ale obecnie budowany jest odcinek Dargobądz-Troszyn. Ma to poprawić przepustowość z południa Polski po samą północ.
- Celem inwestycji jest wspieranie rozwoju gospodarczego i poprawa jakości życia obywateli poprzez stworzenie sprawnego, bezpiecznego i zrównoważonego systemu transportowego. Najważniejszym zadaniem inwestycji jest zapewnienie szybkiego i sprawnego połączenia komunikacyjnego w ruchu międzynarodowym na kierunku zachód-wschód - przekazałao GDDKiA.
Sam tunel pod Świną został otwarty w 2023 roku. Według wielu miał być lekiem na całe zło, ale wyszło inaczej.
Korki do Świnoujścia przez budowę S3
Sam przejazd tunelem usprawnia połączenie wyspy Uznam z resztą kraju. Teraz można bez problemu dojechać nawet do niemieckiej części wyspy i bałtyckich plaż.
Największy problem jednak pojawia się w weekendy. Turyści nazywają to często drogą przez mękę, a nieoznakowanie wprowadza często w błąd.
- Chciałam zjechać do Wolina, ale pogubiłam się trochę - powiedziała dla eska.pl jedna z kobiet jadących turystycznie do Świnoujścia.
Inna zaznacza, że korki to też normalność.
- W weekend potrafimy stać na DK3 nawet dwie godziny. Niby tunel w Świnoujściu usprawnił drogę, ale budowa niestety sporo utrudnia. To czasami droga przez mękę - powiedziała dla eska.pl pani Anna.
Na grupie miejskich Świnoujścia, ale i Międzyzdrojów widać regularne narzekanie zarówno mieszkańców, jak i turystów.
Zobaczcie w galerii zdjęć, jak postępują prace na budowie S3 w województwie zachodniopomorskim!
Kiedy zakończenie prac na S3?
A kiedy będzie zakończenie prac na drodze S3? Według GDDKiA i Mateusza Grzeszczuka, odcinkowo droga S3 ma być udostępniania już od października 2024, a całość trasy - grudzień 2024. W czerwcu 2024 przekazano, że wykonano ponad 80% prac. Początkowo termin oddania planowano na maj 2024, ale złożono wniosek o przedłużenie z powodu problemu z dostępem do stali przez wojnę w Ukrainie.