Wkusno i toczka w Rosji
Sieć Wkusno i toczka pojawiła się w Rosji w czerwcu ubiegłego roku. Była to odpowiedź na wycofanie się z kraju sieci restauracji McDonald's. W dniu otwarcia "Smacznie i kropka" miało serwować 120 000 burgerów. Plany nowej sieci były duże, miały całkowicie zastąpić dotychczasowe punkty sprzedaży McDonald's:
- Sieć Wkusno & toczka planuje otworzyć 1000 sklepów w całej Rosji w ciągu czterech do pięciu lat w miejscach 850 placówek należących wcześniej do McDonald’s - mówił dyrektor generalny sieci Oleg Paroev
Wkusno i toczka miało przyciągać klientów bardziej lokalnymi składnikami, takimi jak np. kapusta kiszona i kompot.
Rosyjska podróbka McDonald's upada?
Jak się okazuje, dotychczasowi rosyjscy klienci McDonald's nie przekonali się produktów Wkusno i toczka. Jak podaje Business Insider, w 2022 roku sieć zaliczyła aż 11,3 mld rubli straty, czyli ok. 650 mln zł. Głównym problemem miał być nieurodzaj w Rosji, który skutkował brakiem składników, m.in. ziemniaków. Poskutkowało to brakiem frytek w menu restauracji. Sieć zrezygnowała również z oferowania zestawów z zabawkami dla dzieci. Na razie nie wiadomo, czy firma ograniczy swoją ekspansję i będzie zmuszona do zamknięcia części lokali.