Popeyes

Popeyes podążą za TikTokiem. Czym jest #GirlDiner?

2023-07-25 11:22

Pogoń za zasięgami i widocznością w internecie czasami może być niebezpieczna. Trend #GirlDiner, ukazujący codzienne posiłki kobiet w Stanach Zjednoczonych, podłapała sieć fast foodów Popeyes. Internauci krytykują kultową restaurację, za promowanie szkodliwych nawyków żywieniowych.

#GirlDiner - na czym polega?

Girl Diner to trend na TikToku, który zyskał na poularności na przestrzeni ostanich kilku tygodni. Kobiety oznaczają tak filmiki, na których pokazują swoje codzienne obiady. Niestety często dla poprawy wizerunku, znacząco obniżają przez to spożywane kalorie, aby wyjść na bardziej "zdrowe". 

Trend spotkał się z dużymi kontrowersjami, a propagatorzy zrównoważonego stylu odżywiania zauważają, że niska kaloryczność posiłków promowanych przez #GirlDiner utrwala szkodliwe stereotypy na temat kobiet.

Trend Girl Tinder w amerykańskim Popeyes

Szkodliwy trend podłapał amerykański sztab marketingowy firmy Popeyes, legendarnej sieci serwującej smażonego kurczaka w stylu luizjańskim. Popeyes proponuje własny #GirlDiner, w którego skład wchodzą: tłuczone ziemniaki, ciasteczko, sałatka colesław, frytki w stylu cajun oraz ryż z fasolą. Jak łatwo zauważyć, w zestawie nie ma wysokokalorycznego smażonego kurczaka: 

- Myślałem, że to żart, ale w menu Popeyes widnieje sekcja "Girl Diner". Co się dzieje? - pyta na twitterze użytkownik chekov 

Na razie Popeyes nie odniosła się do zarzutów dotyczących kontrowersyjnego trendu. A co wy myślicie o promowaniu niskokalorycznych obiadów? 

Popeyes w Polsce

Sieć Popeyes zadebiutowała w Polsce 3 tygodnie temu, otwierając swój pierwszy lokal we Wrocławiu. Już 28 lipca otworzy się kolejna restauracja amerykańskiego giganta, tym razem w Szczecinie. Wiadomo, że w polskim menu nie będzie można znaleźć kontrowersyjnego zestawu #GirlDiner:

- Wyróżniamy się jedzeniem, kurczakiem opartym na przyprawie cajun i unikatowym sposobie przyrządzania. Myślę, że zawładnie on polskim społeczeństwem. Oprócz tego chcemy wprowadzić odpowiedni "luz' w rynek fast foodów w Polsce - mówi nam Jakub Aleksandrowicz, Marketing Director CEE w Rex Concepts