Fabryka Wody
Powstanie nowoczesnego kompleksu basenowo-rekreacyjnego leżało w interesie Szczecina od naprawdę długiego czasu. W końcu powstała Fabryka Wody, która została oddana do użytku 1 czerwca 2024 roku. To nie tylko kompleks basenów i wodnych atrakcji, ale również centrum edukacyjne, strefa gastronomiczna i cała infrastruktura wokół budynków. Inwestycja kosztowała ponad 375 milionów złotych i od dnia otwarcia cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców Szczecina oraz turystów.
Nowa szkoła przy ul. Kredowej
Trzykondygnacyjny budynek szkolny wraz z halą sportową, salą korekcyjną czy boiskiem położonym nieopodal to projekt, który kosztował ok. 70 milionów złotych brutto. Cały kompleks szkolny jest naprawdę spory i nowoczesny, został także dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Oprócz samego budynku z salami przeznaczonymi do nauki oraz dla kadr pracowniczych powstała także część sportowa i rekreacyjna. Boisko do piłki nożnej ze sztuczną trawą, boisko, na którym odbywać się mogą zajęcia z piłki ręcznej, koszykówki czy tenisa, plac zabaw czy siłownia. To wszystko zostało wykonane w ramach inwestycji budowy szkoły przy ul. Kredowej.
Remont ulicy Kolumba
Choć przebudowa ulic Kolumba czy Dworcowej trwa od 2021 roku to właśnie w tym roku, 2024, a dokładniej w grudniu oddana została spora część tej inwestycji. Tramwaje i samochody już mogą poruszać się po ulicy Kolumba. Inwestycja miała zostać oddana do użytku już w roku 2023, ale na drodze stanęły różne "niespodzianki", praca opóźniła się. Ostatecznie 21 grudnia 2024 roku tramwaje i inne pojazdy mogły ruszyć ulicami:
- Smolańską
- Chmielewskiego
- Kolumba
- Nową
- Dworcową
Inwestycja nie jest jeszcze co prawda skończona w 100%, gdzieniegdzie widać jeszcze płyty czy materiały budowlane, ale główne założenie projektu zdaje się być wypełnione.
Remont trasy tramwajowej na Placu Zwycięstwa
Inwestycja, która obejmowała ścisłe centrum miasta została ostatecznie zakończona 10 grudnia 2024 roku. Prace obejmowały przebudowę tras tramwajowych w obrębie Placu Zwycięstwa, a dokładnie na odcinku od Bramy Portowej do ulicy Krzywoustego. Oznacza to nowa infrastruktura tramwajowa, nowe przystanki i nowe ścieżki dla pieszych. To również zagospodarowanie zieleni wokół inwestycji, posadzenie krzewów czy drzew. Dla dużej części mieszkańców Szczecina to bardzo ważna trasa komunikacyjna, która łączy Bramę Portową z Placem Kościuszki i dalej z Turzynem czy Cmentarzem Centralnym. Koszt inwestycji wyniósł ponad 40 milionów złotych brutto.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Pierwszy etap Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej uruchomiono 10 marca 2024 roku. To połączenia między Szczecinem Głównym a Goleniowem, Stargardem i Gryficami, które korzystają z obecnej infrastruktury kolejowej, podobnie jak przyszłe etapy SKM. W ramach inwestycji wprowadzony został także Szczeciński Bilet Metropolitalny, który ma za zadanie zintegrowanie taryfowe Szczecina z innymi, sąsiednimi gminami. Szczecińska Kolej Metropolitalna to długofalowy projekt, który będzie rozwijany przez kolejne lata. Pierwszy etap, oddany w 2024 roku jest początkiem dużej modernizacji, która obejmuje szereg miast i przystanków.