ZDiTM

Pętla Krzekowo oficjalnie zakończyła pracę. Działała od lat 70.!

Historia Pętli Krzekowo sięga lat 50. ubiegłego wieku, a w formie, w której ją znamy funkcjonuje od lat 70. W związku z przebudową ulicy Sosabowskiego i powstaniem nowej arterii legendarna pętla zakończy swoje funkcjonowanie. Przybliżamy historię pętli, której ostatnie zdjęcia znajdziecie w naszej galerii.

Rozbiórka pętli Krzekowo - jak postępują prace?

Rozbiórka pętli Krzekowo jest częścią prac nad nowej arterią, będącej przedłużeniem ul. Sosabowskiego. Trasa ma rozpoczynać się od ronda Romera i ma zakończyć się włączeniem w ul. Sosabowskiego. Przebudowie ulegnie również skrzyżowanie ul. Żołnierskiej z ul. Sebastiana Klonowica. Trasa będzie przebiegała nowym śladem równolegle do ul. Szerokiej. Wybudowana zostanie droga dwupasmowa dwukierunkowa do ulicy Sosabowskiego/Taczaka wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami.

Inwestycja da nam to ciągłość drogi dwupasowej dwukierunkowej praktycznie od Krzywoustego do Wojska Polskiego/Głębokiego. Znacząco odmieni to komunikację w rejonie ul. Szerokiej, dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego. Rozbiórce ulegnie pętla Krzekowo, a obsługa linii będzie przejęta przez pętlę Szafera. Torowisko zostanie połączone z ul. Żołnierską i tam się zakończy w tym etapie. Wybudowane zostanie blisko 2000 mtp, 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.