Terminal kontenerowy w Świnoujściu
Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury, udzielił ciekawego wywiadu portalu wnp.pl. Gróbarczyk wyjaśnia, że po zeszłorocznym otwarciu kanału przez Mierzeję Wiślaną, aktualnie rząd pracuje nad nowym szlakiem wodnym prowadzącym do Świnoujścia:
- Pracujemy nad nowym podejściem do portu w Świnoujściu — pod terminal kontenerowy. W przyszłości będzie służyło kolejnym inwestycjom - powiedział Gróbarczyk
Cała inwestycja ma kosztować 10 miliardów złotych i zostać ukończona w 2029 roku.
Uniezależnienie Polski od Niemiec
Dzięki głębokości 17 metrów i długości 65 kilometrów, kanał ma umożliwić wpływanie największym kontenerowcom do portu w Świnoujściu. Kanał został tak zaprojektowany, aby całkowicie omijać niemieckie wody sporne. To rozwiązanie daje realną szansę na konkurencję z portem w Hamburgu:
- Dzięki budowie m.in. portu kontenerowego i nowego podejścia port w Świnoujściu w ciągu 6-7 lat będzie poważną konkurencją dla Hamburga - ocenia Gróbarczyk
Kanał prowadzący do portu w Świnoujściu, to kolejna strategiczna inwestycja w tym regionie, po budowie tunelu pomiędzy wyspami Uznam oraz Wolin oraz budowie Terminalu LNG.