Port Świnoujście

i

Autor: OTP Port Świnoujście

Inwestycje

Nowy kanał w Świnoujściu. Inwestycja uniezależni nas od Niemców

65 km długości i 17 metrów głębokości - tyle ma mieć nowy kanał w Świnoujściu, którego oddanie planowane jest na 2029 rok. Dzięki kanałowi świnoujski port ma stać się konkurencyjnym względem tego w Hamburgu. Potwierdza to strategiczne znaczenie Świnoujścia w gospodarce wodnej Polski.

Terminal kontenerowy w Świnoujściu

Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury, udzielił ciekawego wywiadu portalu wnp.pl. Gróbarczyk wyjaśnia, że po zeszłorocznym otwarciu kanału przez Mierzeję Wiślaną, aktualnie rząd pracuje nad nowym szlakiem wodnym prowadzącym do Świnoujścia:

- Pracujemy nad nowym podejściem do portu w Świnoujściu — pod terminal kontenerowy. W przyszłości będzie służyło kolejnym inwestycjom - powiedział Gróbarczyk

Cała inwestycja ma kosztować 10 miliardów złotych i zostać ukończona w 2029 roku.

Uniezależnienie Polski od Niemiec

Dzięki głębokości 17 metrów i długości 65 kilometrów, kanał ma umożliwić wpływanie największym kontenerowcom do portu w Świnoujściu. Kanał został tak zaprojektowany, aby całkowicie omijać niemieckie wody sporne. To rozwiązanie daje realną szansę na konkurencję z portem w Hamburgu:

- Dzięki budowie m.in. portu kontenerowego i nowego podejścia port w Świnoujściu w ciągu 6-7 lat będzie poważną konkurencją dla Hamburga - ocenia Gróbarczyk

Kanał prowadzący do portu w Świnoujściu, to kolejna strategiczna inwestycja w tym regionie, po budowie tunelu pomiędzy wyspami Uznam oraz Wolin oraz budowie Terminalu LNG.