Inwestycja obejmie także budowę wiaduktu nad ulicą Szklaną oraz murów oporowych na dojazdach do mostu kolejowego. Dotychczasowa nastawnia zostanie rozebrana, a na jej miejscu powstanie nowy budynek. Przebudowane zostaną także przejazdy kolejowo-drogowe.
Konstrukcja mostu powoduje ograniczenia pomiędzy przewozami kolejowymi a żeglugą śródlądową. Ruch pociągów musi być zatrzymany na czas otwarcia przęsła zwodzonego mostu, po to, aby umożliwić ruch jednostek żeglugi śródlądowej pod mostem. Z kolei ruch barek pod mostem jest zatrzymany na czas, kiedy przęsło mostu jest opuszczone, aby umożliwić wykonywanie przewozów kolejowych.
Polub nasz fanpage ESKA Szczecin News na Facebooku! Znajdziesz tam najciekawsze informacje z Twojego miasta i regionu
W przypadku transportu kolejowego dodatkowo ograniczeniem rozwoju przewozów jest zbyt mała przepustowość jednotorowego mostu kolejowego. Po zakończeniu prac powstanie nowy, dwutorowy most kolejowy o prześwicie pionowym wynoszącym 6,20 m i szerokości szlaku żeglownego pod mostem wynoszącej 50 m.
Zakończenie inwestycji planowane jest na czwarty kwartał 2023 r.