Miasto chce kupić tramwaje dwukierunkowe, w przetargu wpłynęła jedna oferta
O otwarciu ofert w przetargu na dostawę czterech częściowo niskopodłogowych tramwajów poinformował w piątek Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie. "Firma Modertrans Poznań jako jedyna złożyła ofertę na dostawę czterech dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych, z opcją dodatkowych ośmiu sztuk" – przekazał Jachim,
Modertrans oferuje realizację zamówienia za 63 728 760 zł brutto. W terminie 510 dni od zawarcia umowy zobowiązuje się dostarczyć, nie później niż do końca maja 2026 r.: cztery tramwaje dwukierunkowe niskopodłogowe, jeden komplet specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego i jeden specjalistyczny pojazd technicznego.
Zgodnie ze specyfikacją przetargową tramwaje mają pomieścić 155 pasażerów stojących i 45 na miejscach siedzących, muszą być klimatyzowane, wyposażone w rampy dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, gniazda USB i hotspot Wi-Fi, oświetlenie w technologii LED, monitoring. Tym, co je wyróżnia, są drzwi po obu bokach pojazdów, na przystankach otwierane po wybranej przez motorniczego stronie. Takie pojazdy są potrzebne m.in. na remontowanych odcinkach torowisk, gdy wyłączony jest jeden tor lub pętla.
Ile pojazdów liczy cały tabor w Szczecinie?
Szczecin ma teraz sześć takich tramwajów. A cały tabor TS to 200 pojazdów, w tym 28 niskopodłogowych i 10 częściowo niskopodłogowych. Jak poinformował Jachim, spółka przeznaczyła na zakup czterech kolejnych 63 766 900 zł, więc oferta Modertrans mieści się w budżecie. „Komisja przetargowa zajmie się weryfikacją złożonych przez Modertrans dokumentów, by sprawdzić, czy oferta i sam wykonawca spełniają wymogi przetargu" – wyjaśnił rzecznik TS.
Związanie ofertą wynosi 120 dni, ale weryfikacja i decyzja o podpisaniu umowy prawdopodobnie zapadnie szybciej.
Ogłoszony na początku lipca br. przetarg przewiduje też tzw. opcję, czyli zamówienie kolejnych ośmiu tramwajów dwukierunkowych, w tej samej cenie i w tym samym terminie.
Zakup dodatkowych ośmiu tramwajów (za ok. 120 mln zł brutto) uzależniony jest od tego, czy TS uzyskają dofinasowanie z Krajowego Planu Odbudowy. Jachim poinformował, że szczecińska spółka złożyła już stosowny wniosek. Aplikacje samorządów oceni Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Które miasta otrzymają środki i na ile pojazdów, rozstrzygnie konkurs. Decyzja o przyznaniu dofinansowania spodziewana jest do końca br. KPO przewiduje wsparcie zakupu 88 tramwajów w całej Polsce.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!