muzyka

Eurowizja 2024. Ogromny spadek oglądalności Eurowizji w Polsce. Przez brak awansu Luny do finału?

2024-05-15 11:13

Eurowizja 2024 za nami. Konkurs wygrała Szwajcaria z Nemo i utworem "The Code". Reprezentantka Polski nie awansowała do wielkiego finału, co odbiło się na oglądalności. Jak się okazuje, to spadek z poprzednimi latami.

Spada oglądalność Eurowizji w Polsce

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do badań Nielsen Audience Meauserement, z których wynika, że finał Eurowizji 2024 w Polsce obejrzało zaledwie 1 273 017 osób w TVP 1. Nie ma informacji o źródłach internetowych, typu VOD TVP czy Youtube Eurovision. W ubiegłym roku, gdy Blanka weszła do finału, oglądalność oscylowała już około 3 500 000 mln osób.

Pierwszy półfinał miało obejrzeć około 1 520 000 widzów, kiedy to wystąpiła właśnie Luna. Drugi półfinał na obu antenach (TVP I TVP Polonia) obejrzał niecały milion osób.

Zdecydowanie lepsze wyniki były w 2022 roku, gdzie Eurowizję z Krystianem Ochmanem obejrzało podczas finału nawet 4 500 000 osób. Najwięcej fanów śledziło Eurowizję w 2014 osób - mowa nawet o 4 670 000 osób oglądających wielki finał z Cleo i Donatanem.

Patrząc na Eurowizję 2024 - widać sporo kontrowersji podczas samego konkursu. Analizują też komentarze w social mediach, wielu Polaków nie było zadowolonych z wyboru Luny na reprezentantkę Polski. Wielokrotnie komentowano jej wygląd, a nawet pokazywanie się publiczne z flagą LGBTQ+. Do tego kwestia niebinarności Nemo czy "satanistyczny występ Bambi" według niektórych sprawił, że Polacy nie chcieli w tym roku oglądać Eurowizji.

Tak Luna wspiera LGBT+ przed Eurowizją 2024!