Umowa Szczecin - Solaris
Dzięki umowie pomiędzy władzami Szczecina a Solaris Bus&Coach Sp. z o.o., do naszego miasta trafią dwa nowe, elektryczne pojazdy:
- Pojazdy zostaną wyposażone w silnik elektryczny i system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz jazdy z góry. Zakupione pojazdy muszą zapewniać możliwość ładowania plug-in oraz przez pantograf. Pojazdy będą objęte znacznie dłuższą gwarancją, wynoszącą nie 48 a 72 miesiące, co przełoży się na oszczędności eksploatacyjne - podaje strona miasta Szczecin
Całkowity koszt zakupu autobusów wyniósł 9 102 000 zł brutto, z czego 5 715 447,20 zł to dotacja Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny”.
Dlaczego tylko dwa autobusy?
Jak informuje biuro prasowe miasta Szczecin, początkowo planowany był zakup nie dwóch, a ośmiu autobusów. Dlaczego ostatecznie zakupione zostały jedynie dwa pojazdy?
- Niestety Rząd poprzez zależny od siebie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zmienił zasady dot. współfinansowania takich zakupów, co stało się już po zakończeniu naboru i ocenie wniosków, przez co Szczecin musiał zmierzyć się z niekorzystnymi efektami powyższych działań. Według nowych kryteriów Szczecin był miastem zbyt bogatym, ze zbyt czystym powietrzem i za dużym, aby liczyć na wyższe dofinansowanie - czytamy na stronie miasta Szczecin
Obecnie planowane są dalsze zakupy elektrycznej floty autobusów. Największa szansa na dużą dotację w tym zakresie, ma pochodzić już z Krajowego Programu Odbudowy.
Polecany artykuł: