Wchodzimy w czwartą generację - mówi Wojciech Jachim rzecznik Bike_S w Szczecinie.
- Wiosną przyszłego roku chcemy uruchomić nowy rower miejski. Będzie to rower czwartej generacji, który jest doskonałym rozwiązaniem, jako środek transportu na ostatnim odcinku naszej podróży, powiedzmy od 1 do nawet 5 kilometrów. To, co chcemy zrobić, to przesiąść się na rower, w którym temat stacji dokujących w ogóle nie będzie problemem. Wynika to z tego, że to są rowery, które funkcjonują na tej samej zasadzie, co hulajnogi czy skutery.
Polecany artykuł:
Najważniejszy bilans BikeS to liczba wypożyczeń, która przez siedem sezonów dobiła blisko trzech milionów. Najlepszy wynik Bikes zanotował w 2016 roku - 565 tys. W tym samym roku padł rekord miesiąca: we wrześniu ’16 szczecinianie wykręcili 108 tysięcy. Szczeciński Rower Miejski najczęściej był wypożyczany w godzinach od 15 do 16. Znacznie częściej jeździliśmy w dni powszednie niż w weekendy. Oznacza to, że Bike_S był używany zgodnie z przeznaczeniem, czyli jako alternatywa dla komunikacji samochodowej (indywidualnej i zbiorowej). Ostatni sezon – pod znakiem pandemii – kończymy z liczbą 215 tys. wypożyczeń.
Polecany artykuł:
W systemie Szczecińskiego Roweru Miejskiego zarejestrowanych jest ponad 50 tysięcy użytkowników.