ZDiTM

i

Autor: Paula Dąbrowska

40 tysięcy pism skierowanych do ZDiTM w 2022 roku. Niektóre są kuriozalne

2023-01-19 14:55

Według najnowszego raportu Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, w samym 2022 roku wpłynęło ponad 40 000 pism zawierających skargi, wnioski, petycje i innego rodzaju wiadomości. Wiele z nich zawiera nieuzasadnione informacje, które utrudniają codzienną pracę urzędników.

Niecodzienne wiadomości mieszkańców Szczecina do ZDiTM

Według biura prasowego ZDiTM, w 2022 roku do instytucji wpłynęło ponad 40 000 wiadomości o różnym charakterze. Jak możemy przeczytać w raporcie, codzienne wydawane są setki decyzji:

- Tylko działy odpowiedzialne za zajęcie pasa drogowego wydały w zeszłym roku ponad 8000 decyzji administracyjnych. Ogrom pism wystosowała także komórka zajmująca się skargami, wnioskami i petycjami mieszańców, było ich blisko 2300. Setki maili, tysiące pism i telefony dotyczące ważnych dla mieszkańców kwestii - to codzienność urzędników - informuje rzecznik prasowy ZDiTM Hanna Pieczyńska

W codziennej pracy szczecińskich urzędników przeszkadzają często kuriozalne zgłoszenia, które nie mają podstaw do rozpatrzenia:

- Gdzie jest niebieski but, zgubiono parasolkę, kierowca zamknął drzwi przed nosem i uciekł, kierowca za długo czeka na dobiegających i ma opóźnienie, motorniczy nie sprzedał biletu, ktoś przewrócił znak, w drodze jest dziura, jak dojechać do dworca…Każdego dnia do ZDiTM dzwonią setki mieszkańców z różnymi sprawami. Wpływają do nas także pisma i maile - wymienia Pieczyńska

Agresja wobec pracowników ZDiTM

Niestety codziennością motorniczych, urzędników oraz kontrolerów biletów jest agresja werbalna ze strony niezadowolonych pasażerów komunikacji miejskiej oraz uczestników ruchu drogowego:

- Często zdarza się, że obrażani są pracownicy działu kontroli biletów, motorniczowie i kierowcy. W wielu przypadkach, po sprawdzeniu monitoringu okazuje się, że agresorem i osobą zachowującą się w sposób nieodpowiedni są sami pasażerowie. Obrażanie pracowników ZDiTM i spółek komunikacyjnych w internecie też nie jest niestety rzadkością. Atak i pokazywanie historii tylko z własnej perspektywy jest sprawą łatwą, gorzej z późniejszymi przeprosinami i przyznaniem się do winy. Choć i przeprosiny na szczęście miały miejsce - zaznacza rzecznik prasowy ZDiTM

Szczególnie bulwersująca wydaje się być wiadomość jednego z pasażerów komunikacji miejskiej, która w zeszłym roku wpłynęła do ZDiTM. W swoim raporcie cytuje ją Hanna Pieczyńska:

- Chciałbym zgłosić skargę na (przekleństwo) z autobusu linia 92. Ten bardzo niemiły człowiek rasy męskiej widział, że wbiegam do autobusu i (przekleństwo) mi (przekleństwo) zamkną drzwi przed mordą, (przekleństwo) się i sobie odjechał jak gdyby nigdy nic. Powinniście go (przekleństwo) gdyż chłop (przekleństwo) nic w życiu nie osiągną tylko (przekleństwo) se busami (przekleństwo) i nie potrafi zaczekać 2 sekund. Dzięki i nie pozdrawiam tym razem (przekleństwo) naUra