Tunel w Świnoujściu - jak wyglądały pracę w kwietniu?
Miasto Świnoujście regularnie informuje swoich mieszkańców o pracach postępujących w tunelu łączącym wyspy Uznam i Wolin. W tym miesiącu prace osiągnęły zaawansowany poziom, zakończono m.in. kładzenie warstw bitumicznych na jezdni. To jednak nie jedyne postępujące zmiany w tunelu, wciąż trwa montaż elektroniki i odpowiednich zabezpieczeń:
- W tunelu TBM montowana jest instalacja infrastruktury technicznej. Planowane jest uruchomienie pompowni drenażowych, sieci światłowodowej, ale też niezbędnych podsystemów, między innymi IT, systemu radiołączności, CCTV (monitoring) czy systemu kontroli jakości powietrza. Wszystkie systemy zostaną ze sobą zintegrowane. Obudowa tunelu oraz wyjścia ewakuacyjne, wykonane w technologii mrożenia, są uszczelniane. W wentylatorni na wyspie Uznam trwają testy wentylatorów wyciągowych. W budynkach Biura Centrum Obsługi czy stacji transformatorowych wykonywane są prace wykończeniowe, a na zewnątrz układana jest kostka brukowa - informuje Miasto Świnoujście
Konieczne jest również wyczyszczenie tunelu po prowadzonych pracach oraz uszczelnienie dachu tunelu:
- Po zakończonych pracach bitumicznych tunel jest czyszczony, a powierzchnie betonowe są doszczelniane. Jeszcze w tym miesiącu w komorze odbiorczej zostanie wykonana izolacja dachu i obróbki dachowe na szachcie czy na klatce. Zostaną zamontowane bariery demontowalne. W budynku stacji TK1 dokończona zostanie elewacja - możemy przeczytać w raporcie
Tunel w Świnoujściu - kiedy otwarcie?
Przypominamy, że tunel pod Świną będzie łączył wyspy Uznam i Wolin, na odcinku od ul. Karsiborskiej na wyspie Uznam do skrzyżowania z ul. Duńską i ul. Fińską na wyspie Wolin. Długość tunelu wyniesie 3,2 km i uniezależni Świnoujście od transportu promowego. Koszt projektu szacowany jest na 912 mln zł, z czego ponad 775 mln zł to dofinansowanie pochodzące z Unii Europejskiej. Oddanie tunelu planowane jest na maj 2023 roku.
Polecany artykuł:
Polecany artykuł:
Polecany artykuł: