Remont na Trasie Zamkowej idzie zgodnie z planem
Trasa Zamkowa im. Piotra Zaremby to kluczowa droga wjazdowa do Szczecina. Jest częścią drogi wojewódzkiej nr 115 i jest uważana przez wielu za jeden z najładniejszych wjazdów do polskich miast. Z racji na jej położenie możemy podczas jazdy obserwować piękne Wały Chrobrego, zabudowania starówki oraz Odrę, nad którą droga przebiega. Budowa rozpoczęła się już w 1978 roku, a po 18 latach od rozpoczęcia prac, w roku 1996 oddano ostatnią nitkę arterii. Ponad dwukilometrowa trasa doczekała się gruntownego remontu, który rozpoczął się w tym roku i potrwa przez kilkanaście najbliższych miesięcy.
Jak informują Szczecińskie Inwestycje Miejskie, prace idą zgodnie z planem. Roboty budowlane prowadzone są bez przestojów, a w ostatnich dniach kontynuowano działania obejmujące konstrukcję mostową oraz odcinki drogowe.
Jakie prace są realizowane w ramach remontu?
Na Trasie Zamkowej trwają prace naprawcze i zabezpieczające. Oprócz lokalnych napraw powierzchni podpór, przęseł czy ścian oporowych wykonywana jest także iniekcja rys i pęknięć w elementach betonowych. Pracownicy nakładają specjalistyczne powłoki epoksydowe i hydrofobowe, mają one na celu zabezpieczenie powierzchni betonu na wpływ czynników atmosferycznych.
Jak podają Szczecińskie Inwestycje Miejskie, ważne prace odbywają się także w obrębie zbrojenia oraz przęseł betonowych. Odbywa się renowacja powłok malarskich przęseł stalowych, montowane są nowe wpusty i sączki dla odwodnienia instalacji. Wszystkie te działania mają na celu poprawienie stanu technicznego drogi oraz mostów, a także poprawę bezpieczeństwa na samej trasie.
Remont postępuje, na późniejszym etapie wymienione zostanie wyposażenie drogowe w postaci m.in. balustrad, barier ochronnych czy nawierzchni. Koszt wszystkich prac to ponad 84,8 mln zł brutto, ich Generalnym Wykonawcą jest NIWA Szczecin Sp. z o.o. Koniec remontu zaplanowany jest na początek roku 2027.
