Remont torowiska przy alei Wyzwolenia w Szczecinie
Prace na Alei Wyzwolenia są elementem większej całości związanej z przebudową torowisk pomiędzy Dworcem Niebuszewo, a placem Rodła. Stopień zaawansowania prac jest zależny od odcinka, sama aleja Wyzwolenia także ostała etapowana. Można zatem zauważyć cały przekrój prac, od demontaży i frezowania, po roboty wykończeniowe i ustawianie wiat przystankowych.
Co zrobiono?
- Prace brukarskie – Plac Witosa.
- Prace elektro-energetyczne – plac Kilińskiego.
- Frezowanie istniejącej nawierzchni – plac Witosa.
- Zagospodarowanie terenów zielonych – peron przy ul. Rayskiego.
- Wykonanie stabilizacji drogowej – al. Wyzwolenia.
- Montaż schodów prefabrykowanych – al. Wyzwolenia.
- Betonowanie zabudowy międzyszynowej – al. Wyzwolenia.
- Prace asfaltowe – plac Witosa.
- Prace brukarskie – al. Wyzwolenia.
- Wykonanie podbudowy pod chodnik – al. Wyzwolenia.
- Prace bitumiczne – al. Wyzwolenia.
- Spawanie szyn – al. Wyzwolenia.
Co zostało zaplanowane w najbliższym czasie?
- Prace bitumiczne – plac Witosa, l. Wyzwolenia przy CH Fala, torowisko na odc. ul. Felczaka – rondo Giedroycia;
- Prace brukarskie – wykonanie chodników na odc. rondo Giedroycia - plac Kilińskiego – Felczaka, Ofiar Oświęcimia;
- Prace brukarskie – wykonanie chodnika wzdłuż muru oporowego przy ul. Ofiar Oświęcimia;
- Prace brukarskie – ustawianie krawężników przy pl. Witosa oraz przy rondzie Giedroycia;
- Wykonanie podbudowy pod torowisko i prawą jezdnię oraz chodniki – odc. rondo Giedroycia – ul. Odzieżowa;
- Wykonanie dolnej podbudowy z betonu pod szyny – al. Wyzwolenia przy ul. Lubomirskiego, przy rondzie Giedroycia;
- Wykonanie zabudowy międzyszynowej z betonu – plac Witosa;
- Montaż wiat przystankowych – peron przy rondzie Giedroycia, peron przy Hanza Tower;
- Regulacja oraz naprawa istniejących studni teletechnicznych – al. Wyzwolenia;
- Wykonanie kanalizacji kablowej na odc. plac Kilińskiego – ul. Felczaka oraz na peronie przy rondzie Giedroycia;
- Wykonanie kanałów odwodnienia liniowego w torowisku oraz podłączeń – al. Wyzwolenia;
- Wykonanie przyłączy wodociągowych w al. Wyzwolenia;
- Regulacja istniejących elementów uzbrojenia wod-kan w al. Wyzwolenia.
Polecany artykuł:
Torowa rewolucja w Szczecinie: kiedy koniec i o inwestycji
To jedna z największych i najbardziej skomplikowanych logistycznie inwestycji w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska obejmuje ulice al. Niepodległości 3 pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo,
Zakres robót:
- przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia,
- przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
- przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
- przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
- przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
- przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
- nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych,
- budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
- integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
- ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
- budowę wydzielonych miejsc postojowych,
- budowę pasów rowerowych,
- przebudowę chodników oraz zjazdów,
- przebudowę sieci trakcyjnej,
- przebudowę oświetlenia ulicznego,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Wartość umowy - 174 429 663,24 zł. Prace mają zostać zakończone na początku marca w 2023 roku.