Tunel pod Świną prawie gotowy
Na wyspie Wolin, wokół stacji Trafo TK2 powstaje mała architektura, między innymi ogrodzenie budynku. W komorze odbiorczej trwają prace przy konstrukcjach wewnętrznych, a dokładniej prace wykończeniowe. Podobna sytuacja ma miejsce w budynku Stacji Trafo TK2. Na rampie kontynuowany jest montaż konstrukcji pod elewację na ścianach szczelinowych oraz sam montaż elewacji z paneli aluminiowych. Na poszczególnych odcinkach odbywają się roboty drogowe, a plac budowy jest porządkowany.
W tunelu drążonym uszczelniana jest konstrukcja wyjść ewakuacyjnych EE1 oraz EE2. Ściany oraz prefabrykaty także są uszczelniane, a obudowa dodatkowo czyszczona.
Roboty wykończeniowe czy instalacyjne to również główne zajęcie po stronie wyspy Uznam, gdzie prace koncentrują się w pomieszczeniach technicznych, ewakuacyjnych czy w budynku Biura Centrum Obsługi oraz Stacji Trafo. W części centralnej stropu górnego wykonano izolację, a także zasypkę. Na rampie i w tunelu montowana jest instalacja hydrantowa i obudowa ścian szczelinowych.
W tunelu znajdzie się 25 hydrantów – 20 w tunelu drążonym TBM, 1 w komorze startowej, 1 w komorze odbiorczej i 3 na rampach. Hydranty w tunelu rozmieszczone będą co 75 metrów (od 0+654 do 2+435 km), naprzemiennie, po obu stronach tunelu. W obu chodnikach technicznych pod jezdnią powstają specjalne rurociągi doprowadzające wodę. Rurociągi połączą się w komorze na wyspie Uznam i komorze na wyspie Wolin, tworząc pierścień umożliwiający przepływ wody z obu kierunków.
Polecany artykuł: