I etap inwestycji, to trzy linie, które mają być gotowe do końca tego roku:
-W kierunku Goleniowa, Stargardu i Gryfina. Z małymi wyjątkami, niezakończonymi robotami na przystanku Zdroje i Dąbie. - mówi Roman Walaszkowski, dyrektor Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
2. etap to część torowa do Polic:
- Rok 24-25 to linia kolejowa od Szczecina Głównego do Polic i te zadania mają być zakończone w połowie 25 roku. - dodaje Roman Walaszkowski.
Polecany artykuł:
Aby otrzymać unijne środki na 2. etap, PKP musi spełnić określone warunki:
- Aneks do naszej umowy partnerstwa, ale żeby PKP-PLK mogła podpisać ten aneks do umowy partnerstwa, musi mieć zapewnione finansowanie. Aby mieć zapewnione finansowanie, musi być zatwierdzony przez Radę Ministrów Krajowy Program Kolejowy. Potrzebne są także aneksy do umów z wykonawcą, czyli z firmą trakcja. - tłumaczy Roman Walaszkowski.
Polecany artykuł:
Koszt inwestycji wzrósł z 800 milionów do ponad miliarda złotych.