Nowe rowery miejskie w Szczecinie mają być wyposażone w autonomiczne blokady, znikną więc używane wcześniej stacje z zamkami

i

Autor: Pixabay.com (zdjęcie ilustracyjne) Nowe rowery miejskie w Szczecinie mają być wyposażone w autonomiczne blokady, znikną więc używane wcześniej stacje z zamkami

Jest przetarg na nowe rowery miejskie w Szczecinie. Kiedy z nich skorzystamy?

2021-03-31 17:04

Przetarg na stworzenie kompleksowego systemu wypożyczalni szczecińskich rowerów miejskich ogłosiła spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne. Zamówienie obejmuje dostawę 800 rowerów czwartej generacji.

Rowery mają zostać dostarczone w trzech etapach – najpierw 400, a w kolejnych dwóch - po 200 pojazdów. "Będą to rowery czwartej generacji, wyposażone w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem" – zapowiedział w środę rzecznik miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne (NiOL) Wojciech Jachim.

Dodał, że operator będzie mógł "dowolnie ukształtować" obszar funkcjonowania BikeS (jak nazywany jest szczeciński rower miejski), a jego ostateczny kształt "zostanie określony po konsultacjach ze środowiskami rowerowymi i użytkownikami BikeS".

Rowery mają być wyposażone w autonomiczne blokady, znikną więc używane wcześniej stacje z zamkami. "Zastąpią je widoczne w aplikacji strefy postoju, to jest miejsca ze stojakami. Strefy postoju zostaną zlokalizowane na miejscu starych stacji" – wskazał w komunikacie rzecznik NiOL.

Jak dodał, zamówienie przewiduje też wirtualne strefy postoju, które operator będzie tworzyć czasowo przy okazji wydarzeń, podczas których w konkretnym miejscu spodziewany będzie większy ruch - np. nad Odrą podczas finału The Tall Ships’ Races.

Rowery mają mieć większe niż dotychczas koła (28-calowe zamiast 26-calowych), a pozostałe elementy wyposażenia mają natomiast być analogiczne do wcześniejszych.

Realizacja zamówienia podzielona została na trzy etapy. W pierwszym wykonawca w ciągu maksymalnie 60 dni będzie musiał dostarczyć 400 rowerów i przygotować aplikację i oprogramowanie niezbędne do działania systemu. W drugim, 10 do 30 dni od zakończenia etapu pierwszego, będzie zobowiązany przekazać 200 kolejnych pojazdów, a w trzecim - w czasie od 10 do 30 dni – pozostałe 200 sztuk. Będzie też musiał udzielić gwarancji na rowery, sprzęt i wyposażenie do końca 2023 r., a na oprogramowanie do końca 2026 r.

Termin składania ofert upłynie 6 maja. Termin ponownego uruchomienia wypożyczalni ma zostać podany po podpisaniu umowy z wykonawcą.

Sonda
Czy uprawiasz sport w czasie pandemii?
Raport z anteny 31.03, godz.10