Północna obwodnica Stargardu ma już gotowy jeden odcinek
Oddany fragment ma niecały kilometr długości. Oprócz jezdni i ronda wybudowano także:
- chodniki,
- zatoki autobusowe,
- kanalizację deszczową,
- ścieżki rowerowe.
Dookoła inwestycji znajduje się 48 lamp LED. Zasadzono także łącznie ponad 2500 nowych roślin. Na wszystkie prace pozyskano prawie 5 500 000 zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
– Odcinek, którego budowa się zakończyła, jest bardzo ważnym elementem większej całości. Zmotoryzowanym mieszkańcom daje alternatywną trasę, a jednocześnie to także spory krok ku wyprowadzeniu z miasta tranzytu pomiędzy Szczecinem a Goleniowem. Kolejne fragmenty tej obwodnicy są już pewne, więc tylko kwestią czasu zostaje zdecydowana poprawa jakości przemieszczania się po całym Stargardzie – mówi prezydent Rafał Zając. Jednocześnie podkreśla, że duże znaczenie w całym projekcie mają następne części planowane do realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich, które pozwolą wyprowadzić z ulic w naszym mieście kolejne tysiące aut – przekazuje Urząd Miasta w Stargardzie.
Północna obwodnica Stargardu: kiedy ruszy budowa kolejnych odcinków?
To kluczowa inwestycja nie tylko dla mieszkańców, ale również osób regularnie przejeżdżających przez Stargard. W przyszłości cała obwodnica ma się zaczynać od ul. Hanzeayckiej do granic miasta. Dzięki temu sporo aut ominie centrum. Północna obwodnica Stargardu ma zostać włączona do fragmentu łączącego DK 20 i DK10. Dzięki temu nową drogą pojedzie sporo ciężkich transportów m.in. ze Stargardzkiego Parku Przemysłowego.
W związku z szybszym ukończeniem pierwszego fragmentu (o prawie pół roku), jest szansa na rozpoczęcie kolejnego etapu w 2023 roku. Tym razem prace ruszą od ul. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej. Pozyskano już na to 17 milionów złotych. Trwają także prace nad trzecim odcinkiem – przygotowany jest projekt na fragment w ciągu ul. Hanzeatyckiej.
Polecany artykuł: