Nowy most oddany do użytku. Pociągi ruszyły
Nowy most wybudowano w sąsiedztwie poprzedniego. Powstały tam dwa nowe tory pozwalające poruszać się pociągom z prędkością ponad 100 km/h. Umożliwiony został również swobodny przepływ jednostkom pływającym, w tym zlokalizowanym w pobliskiej bazie lodołamaczom. Przebudowano także 12 km torów i wybudowano nowy peron.Wszystko po to, by zwiększyć przepustowość linii kolejowej nr 273 i przywrócić żeglowność na Odrzańskiej Drodze Wodnej.
Poprzedni most wymagał remontu
Wcześniej most kolejowy na Regalicy charakteryzował się niskim prześwitem, co ograniczało żeglugę śródlądową. Jedynie podnoszenie zwodzonego przęsła umożliwiało przepływ barek, lodołamaczy i jednostek technicznych. Czynność ta była pracochłonna i dawała zaledwie 12,73 m szerokości szlaku żeglownego pod przęsłem.
Aby umożliwić ruch jednostek żeglugi śródlądowej pod mostem, ruch pociągów musiał być zatrzymany na czas otwarcia przęsła zwodzonego mostu. Z kolei ruch barek pod mostem był zatrzymywany na czas, kiedy przęsło mostu było opuszczone, aby umożliwić wykonywanie przewozów kolejowych.
Przebudowany most o długości 276 m zwiększy swobodę żeglugi śródlądowej i zapewni ciągłość ruchu kolejowego. Prześwit nowego mostu wynosi 6,20 m powyżej poziomu wysokiej wody. Stary obiekt został niemal w całości rozebrany, zachowane zostało jedynie wpisane do rejestru zabytków zwodzone przęsło wraz z bezpośrednim otoczeniem.
Wartość inwestycji realizowanej dla Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie i PKP PLK to ok. 282 mln zł netto.