Na terenie Bazy Oznakowania Nawigacyjnego mają siedzibę służby, które dbają o bezpieczeństwo żeglugi, oznakowanie nawigacyjne i radionawigację na obszarach morskich. Inwestycja ma być kluczowa dla „Szczecinka”.
- Całkowicie będzie odmieniać możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu – informuje sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Marek Gróbarczyk. - Modernizacja bazy, która zmieniła się fantastycznie, kończy tę inwestycję.
Baza Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie (UMS) zajmuje blisko 6,8 ha. Na jej terenie znajdują się m.in. hale pław, budynki magazynowe, trafostacje, budynki warsztatowe i biurowe.
- Oprócz służb związanych z oznakowaniem nawigacyjnym mamy tu również inne wydziały, które do tej pory były rozrzucone po całej bazie w różnych prowizorycznych budynkach – informuje zastępca dyrektora UMS ds. oznakowania nawigacyjnego Zenon Kozłowski.
W wyremontowanych obiektach bazy przechowywane są elementy oznakowania nawigacyjnego, a także sprzęt, części zamienne i materiały potrzebne do utrzymania w gotowości jednostek pływających, jak również sieci i urządzeń elektroenergetycznych. W bazie prowadzone są też remonty i konserwacje urządzeń nawigacyjnych.
Wykonawcą modernizacji bazy była firma Calbud, remont kosztował ok. 54 mln zł. Cały projekt pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m kosztował ponad 1,9 mld zł, z czego ponad 1,2 mld zł to dofinansowanie unijne