Most nad Regalicą na finiszu budowy
Firma Budimex przeprowadziła próbne obciążenia na wiadukcie i moście kolejowym na rzece Regalica, które zakończyły się powodzeniem. Oznacza to, że budowa mostu zbliża się wielkimi krokami do końca:
- Zbliżamy się do końca naszej inwestycji. Nowy most łączący oba brzegi Regalicy to ponad 2800 ton stali i 10 000 elementów. Stary most został rozebrany i nie stanowi już przeszkody w żegludze. Wybudowano 2 nowe tory dla prędkości ponad 100 km/h. Obiekt o łącznej długości 276 m i wysokości ponad wysoki poziom wody żeglownej 6,2 m umożliwi swobodny przepływ jednostkom pływającym, w tym zlokalizowanym w pobliskiej bazie lodołamaczom. W zakres inwestycji wchodzi również przebudowa 12 km torów i budowa nowego peronu. Na budowie realizowanej wspólnie przez budownictwo infrastrukturalne, budownictwo kolejowe Budimex SA oraz Mostostal Kraków zaangażowanych było ponad 2000 osób – mówi Sławomir Krekora, Dyrektor Kontraktu Budimex SA
Same próby obciążeniowe potwierdziły wytrzymałość mostu, która jest zgodna z projektem próbnego obciążenia:
- Wykorzystano cztery lokomotywy o łącznej masie 480 ton do obciążeń statycznych oraz lokomotywę o masie 120 ton do próby dynamicznej. Prędkość pojazdów w próbach została stopniowo zwiększana od 10 km/h do ponad 100 km/h, osiągając maksymalną prędkość eksploatacyjną - poinformowała nas firma Budimex
Most nad Regalicą - co wiemy o inwestycji?
Projekt realizowany przez firmę Budimex zakłada budowę mostu o długości 276 metrów. Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić ciągłość ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 273. Koszt budowy szacowany jest na 282 miliony złotych.
Z informacji przekazanych nam przez firmę Budimex wiemy, że data planowanego oddania inwestycji to końcówka tego roku:
- Obecnie trwające prace związane z układaniem nawierzchni torowej i budową sieci trakcyjnej są na ukończeniu. Ponadto zakończono kluczowe etapy prac związanych z budową murów oporowych nasypu kolejowego oraz wiaduktu drogowego, który umożliwi bezkolizyjny przejazd ul. Szklaną pod linią kolejową 273 relacji Szczecin – Wrocław. Oddano również do użytku nowy budynek nastawni, w którym uruchomiono komputerowy system sterowania ruchem kolejowym na stacji - poinformowała nas firmaa
Polecany artykuł: