Komunikacja miejska Szczecin

i

Autor: Paula Dąbrowska

Komunikacja miejska w Szczecinie miała sporo kolizji! Te linie autobusowe i tramwajowe najczęściej uczestniczyły w kolizjach

2023-03-07 13:49

Na ulicach Szczecina (torach też!) pojawia się ponad 300 pojazdów. Do tego dziesiątki tysięcy samochodów oraz pieszych. O kolizję i wypadek bardzo łatwo, co widać niestety w statystykach. Które autobusy i tramwaje miały najwięcej kolizji?

Te autobusy i tramwaje w Szczecinie miały najwięcej kolizji

Kiedy dochodzi do kolizji?

- Do niebezpiecznych zdarzeń dochodzi na przykład, gdy piesi zamiast sprawdzić czy nic nie jedzie przechodzą przez jezdnie wpatrzeni w telefon, albo gdy kierowca spiesząc się, wymusza pierwszeństwo na komunikacji miejskiej. Nie bez winy są także kierowcy i motorniczowie, jednak statystyki pokazują, że najwięcej wypadków i kolizji powodują tak zwane pojazdy obce. Pamiętajmy, że poszkodowanymi w trakcie takich sytuacji mogą być nie tylko kierowcy, ale pasażerowie samochodu, tramwaju czy autobusu. Podczas gwałtownego hamowania ludzie spadają z siedzeń, przewracają się lub uderzają w różne elementy wewnątrz pojazdu. - komentuje Hanna Pieczyńska, rzecznika ZDiTM.

Niestety, rok 2022 nie był szczęśliwy. Odnotowano więcej osób poszkodowanych w wypadkach związanych z komunikacją miejską, bo prawie 140 (o 10 więcej w porównaniu do 2021). Zanotowano prawie 570 kolizji, w których uczestniczyły tramwaje i autobusy.

A które tramwaje i autobusy ze Szczecina miały najwięcej kolizji?

  • 1,
  • 7,
  • 11,
  • 12,
  • 812,
  • 75,
  • 60,
  • 86,
  • B.

Wiele kolizji wynika z faktu, że przebiegają one przez centrum miasta lub najbardziej zatłoczone osiedla Szczecina.

Szczecińscy kierowcy i ich przewinienia. Czym szkodzą?

Niewątpliwie większość wypadków powodują kierowcy. To oni zazwyczaj się nieostrożni.

- Największymi przewinieniami kierowców względem komunikacji miejskiej są pośpiech, brawura i nieuwaga. Do tego można dodać wymuszanie pierwszeństwa, wyprzedzanie i gwałtowne hamowanie przed pojazdem, utrudnianie włączenia się do ruchu. Każdego dnia na naszych drogach widać także sytuacje, w których auta blokują torowisko. Prowadzący samochody nie zwracają uwagi, na to gdzie jest ich pas ruchu i wjeżdżają na tory lub zastawiają je przy próbie skrętu. Innym przewinieniem zmotoryzowanych jest brak zachowania bezpiecznej odległości od tramwaju, zarówno z tyłu, jak i z boku. Kierowcy często nie zatrzymują się, gdy tramwaj staje na przystanku. Nie bez winy są także piesi, którzy wybiegają zza autobusów i tramwajów, przebiegają przed pojazdami transportu zbiorowego i wchodzą na jezdnię w niedozwolonych miejscach. Skutki takich zachowań mogą być tragiczne – komentuje Pieczyńska.