PKP ma własną aplikację. Co w niej znajdziemy?
Aplikacja nazywa się "Sprawny Peron", która da możliwość podróżnym i przechodniom zgłaszania jakichkolwiek usterek na dworcach. To będzie znaczne ułatwienie dla obu stron, bo podróżni w łatwy sposób będą komunikowali się z PKP, a polska kolej będzie miała więcej możliwości na udoskonalenie swoich obiektów.
Jak działa nowa aplikacja PKP?
- W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.- tłumaczy Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”. Aplikację można pobrać zarówno z Google Play oraz App Store.
Źródło: Jakakolwiek usterka na dworcu kolejowym może być zgłoszona! Powstała specjalna aplikacja PKP