To będą autobusy jednoczłonowe, niskopodłogowe, fabrycznie nowe, zeroemisyjne, o napędzie elektrycznym. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, rampę najazdową dla wózków, dwie dwuportowe ładowarki USB w przestrzeni pasażerskiej, oświetlenie wewnętrzne LED, przeszkloną, wydzieloną kabinę kierowcy typu „zamkniętego”, monitoring złożony z minimum ośmiu kamer. Co ważne, będzie 75 miejsc dla pasażerów - w tym 28 siedzących.
Układ napędowy będzie wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry oraz wykorzystywania jej do doładowania magazynu energii. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe ma umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego) przy zasileniu elektrycznym co najmniej 120 km, przy czym pojemność magazynu energii musi być nie mniejsza niż 120 kWh. Ładowanie baterii nowych autobusów będzie możliwe poprzez przyłącze typu plug-in oraz pantograf. Wykonawca gwarantuje sprawność autobusu przez minimum cztery lata bez limitu kilometrów.
Termin wykonania zamówienia to 300 dni kalendarzowych. Wartość zamówienia to 12 693 600,00 zł brutto.
Obecnie SPAK ma 104 autobusy, w tym 16 elektrycznych.