Obwodnica Warzymic i Przecławia – stan prac
- W 2022 roku na obwodnicy #Przecławia i #Warzymic w ciągu DK13 wykonano ponad 50% zakresu robót budowlanych, zaawansowanie przekroczyło obecnie 75 %. Trasa znacząco poprawi skomunikowanie Szczecina z autostradą A6 – czytamy na Twitterze Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z oddziałem w Szczecinie.
Postęp robót:
- kontynuacja regulacji wypustów,
- kontynuacja wykonywania nasypu,
- kontynuowanie humusowania,
- zakończenie betonowania kap chodnikowych.
Obwodnica Warzymic i Przecławia: o inwestycji
Obwodnica Przecławia i Warzymic rozpocznie się od ronda imienia Hermana Hackena, będzie biegła w kierunku południowym – zachodnim omijając od wschodu miejscowości Przecław i Warzymice. W rejonie skrzyżowania DK nr 13 z drogą do m. Siadło Górne obwodnica wejdzie w korytarz istniejącej DK nr 13. W tym miejscu będzie zlokalizowane połączenie z planowaną Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Następnie nowa trasa skręci na południe, łącząc się z autostradą A6 poprzez nowy węzeł Kołbaskowo, zlokalizowany około 1,2 km na wschód od istniejącego węzła drogowego Kołbaskowo (który zostanie zlikwidowany).
Prace obejmują budowę/przebudowę:
- dwujezdniowej drogi klasy GP,
- obiektów inżynierskich,
- dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego,
- systemu odwodnienia,
- dróg publicznych,
- infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).
Powstaną dwa główne węzły: Przecław oraz zespolony „Szczecin Zachód”.
Prace powinny być ukończone pod koniec 2023 roku lub na początku 2024 roku.