W ramach prac powstał nowy dwujezdniowy odcinek Brzozowo-Miękowo o długości 22,4 km. Fragment od Miękowa do Rzęśnicy został natomiast dostosowany do współczesnych parametrów drogi ekspresowej.
Jak podała GDDKiA, na ponad 22-kilometrowym odcinku nowej S3 od Brzozowa do Miękowa powstały węzły drogowe Babigoszcz, Przybiernów i Brzozowo oraz para MOP Przybiernów. Droga przebiega w większości przez tereny leśne, powstało w związku z tym pięć przejść dla dużych zwierząt, w tym cztery górne. Nowa dwujezdniowa S3 połączyła zakończone w latach 2011-2012 obwodnice Miękowa oraz Troszyna, Parłówka i Ostromic.
Polub nasz fanpage ESKA Szczecin News na Facebooku! Znajdziesz tam najciekawsze informacje z Twojego miasta i regionu
We wtorek zniknęły ostatnie utrudnienia i zawężenia ruchu drogowego, zaczęła obowiązywać docelowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 120 km/h.
Dwujezdniowa droga na odcinku Miękowo-Rzęśnica powstała w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku. Trasa nie spełniała już współczesnych standardów drogi ekspresowej. W ramach kontraktu o wartości 126,3 mln zł w miejscowości Kliniska Wielkie powstał węzeł drogowy, który zastąpił wcześniejsze skrzyżowanie z przejściem dla pieszych. Kompleksowo przebudowany został również węzeł Rzęśnica z drogą wojewódzką nr 142.
Na drodze S3 trwa jeszcze realizacja robót budowlanych na odcinkach od Bolkowa do Lubawki, gdzie są drążone dwa tunele. W czwartym kwartale br. – jak podała GDDKiA - powinna zakończyć się realizacja odcinka Lubin-Polkowice (woj. dolnośląskie).
Realizacja odcinka Brzozowo-Miękowo była dofinansowana ze środków UE kwotą 191,7 mln zł. Inwestycje na obu odcinkach realizowała firma Budimex. Łączna całkowita wartość inwestycji dla dwóch odcinków S3 wyniosła 583,8 mln zł.