Trasy Zamkowa
Szczecińska Trasa Zamkowa to jedna z największych w mieście i największa przeprawa drogowa przez Odrę. Jest jedną z czterech arterii łączących lewobrzeże Szczecina i Police z resztą kraju i jest częścią drogi wojewódzkiej nr 115. Jej nazwa pochodzi od położonego w sąsiedztwie i na wjeździe do miasta Zamku Książąt Pomorskich. Sama trasa jest niezwykle urodziwa i przez wielu określana jako najładniejszy wjazd do polskiego miasta. Podczas podróży widać całą panoramę centrum, bulwary, Odrę, Wały Chrobrego i nabrzeże.
Budowana była częściowo. Pierwsze prace rozpoczęły się już w 1978 roku. Nitkę wjazdową oddano do użytku w 1987 roku, a wyjazdową w roku 1996, po 18 latach od rozpoczęcia budowy. Sama trasa ma ponad 2 kilometry długości i jest trzypasmową drogą z odpowiednimi zjazdami do innych części miasta i tras (np. zjazd na ulicę Jana z Kolna, w okolicach Wałów Chrobrego).
Remont Trasy Zamkowej
Ogłoszono wykonawcę prac wielkiego remontu Trasy Zamkowej. Za modernizację i remont odpowiedzialna będzie szczecińska firma NIWA Szczecin Sp. z o.o. Przedsiębiorstwo zostało wybrane spośród siedmiu zgłoszonych do przetargu podmiotów. Najwyższa zaproponowana oferta wykonania prac wyniosła niemal 113 milionów złotych, jednak to firma NIWA zaoferowała najbardziej lukratywną ofertę, opiewającą na 84 845 727,73 złotych brutto.
Prace obejmą m.in.:
- naprawę powierzchni betonowych;
- uzupełnienie ubytków w powierzchni;
- wyrównanie powierzchni drogowej;
- wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych;
- wymiana balustrad przy trasie, nawierzchni, urządzeń dylatacyjnych, barier ochronnych i elementów odwodnienia drogi.
Ostatni remont Trasy Zamkowej odbył się w latach 2017-2018. To jedna z najbardziej reprezentatywnych dla Szczecina dróg, nic więc dziwnego, że miasto decyduje się na naprawę jego wizytówki.