Głównym założeniem przy podjętej decyzji była poprawa estetyki miasta, zarówno w przestrzeni publicznej, jak i na posesjach prywatnych.
Dla już istniejących, funkcjonujących nośników i urządzeń reklamowych, które są zgodne z „uchwałą krajobrazową” urząd miasta będzie wydawał stosowne oznaczenia. Natomiast dla nowych - planowanych do umieszczenia - oznaczenia takie będą wydawane po przedstawieniu odpowiednich zgód: prawa do terenu oraz potwierdzenia zgłoszenia bądź pozwolenia na budowę.
- mówi Jarosław Jaz, rzecznik prasowy Prezydenta Szczecina. Uchwała będzie obowiązywać od 1 lipca 2021 roku.
Polecany artykuł:
Oznacza to, że właściciele reklam mają pół roku na dostosowanie się do nowych przepisów. Pełną treść oraz szczegóły nowych zasad umieszczania reklam i szyldów, można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej Miasta Świnoujście.