Miasto

Remont Trasy Zamkowej trwa. Jak przebiegają prace na drodze wjazdowej do Szczecina?

2025-05-21 13:53

Od kilku tygodni trwa remont Trasy Zamkowej, jednej z głównych dróg wjazdowych do Szczecina. Założeniem inwestycji jest remont obiektów inżynieryjnych wraz z dojazdami do nich. Jak zapewnia miasto - to kluczowy projekt, który poprawi nie tylko stan techniczny drogi, ale również bezpieczeństwo.

Trasa Zamkowa w remoncie. Jak przebiegają prace?

Inwestycja o kluczowym znaczeniu dla całego miasta. Tak opisują ją Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Faktycznie, Trasa Zamkowa to wyróżnik Szczecina, droga którą pokonuje wiele samochodów dziennie i jak mawiają niektórzy, najpiękniejszy wjazd do polskiego miasta. Od kilku tygodni pozostaje w remoncie, poprawiany jest stan techniczny estakad, łącznicy czy mostów, zwiększane jest bezpieczeństwo czy przedłużana żywotność. To także dostosowywanie infrastruktury do współczesnych standardów. Co do tej pory udało się zrealizować w obrębie inwestycji?

Przede wszystkim nastąpiła rozbiórka nawierzchni i kapy chodnikowej po prawej stronie. Bariery ochronne i niektóre elementy wyposażenia infrastruktury drogowej również zostały usunięte. Jak podaje Miasto Szczecin oraz Szczecińskie Inwestycje Miejskie, działania prowadzone są zarówno na górze, ale i na dole. Roboty pod obiektem, na podporach i przęsłach, wykonywane są w ramach oczyszczania powierzchni betonowych oraz naprawy.

Tramwaje w centrum Szczecina muszą zwalniać prawie do zera

Remont Trasy Zamkowej. Co dalej?

Jak będą przebiegać kolejne etapy pracy? Planowane jest wykonanie zbrojonej warstwy reprofilacyjnej na górnej powierzchni płyt pomostu, powstanie tam również nowa izolacja obiektu. Odtworzone zostaną warstwy konstrukcyjne jezdni oraz ciągu pieszo-rowerowego. To na górze Trasy Zamkowej, a co się zmieni na dole? Przede wszystkim zostaną naprawione wszelkie degradacje, ubytki czy odspojenia. Po tych pracach wykonane zostanie torkretowanie, czyli natrysk betonową mieszkanką pod wysokim ciśnieniem. Z czym związany jest taki zabieg?

Dzięki temu zabiegowi beton ściśle przylega do podłoża, skutecznie wzmacniając konstrukcję i zabezpieczając ją przed czynnikami atmosferycznymi oraz dalszą degradacją. Do prac naprawczych wykorzystywane są również zaprawy z dodatkami polimerów, które cechują się zwiększoną trwałością i są wykorzystywane w miejscach szczególnie narażonych na oddziaływanie wilgoci, czy dużych obciążeń - wyjaśnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecińskich Inwestycji Miejskich.

Zakończenie prac planowane jest na początek 2027 roku. W tym okresie kierowcy będą mogli się spodziewać czasowych zmian organizacji ruchu.

Generalnym wykonawcą prac jest NIWA Szczecin Sp. z o.o., a ich koszt to ponad 84,8 mln zł brutto.

Szczecin Radio ESKA Google News