Film Barbie podbija kina na całym świecie!
W pierwszy weekend film „Barbie” zarobił ponad 150 milionów dolarów. Dochody ciągle rosną, a film można już śmiało określić rekordowym w 2023 roku. Sporo na pewno też pomogła wspólna promocja z filmem „Oppenheimerem”. Popularny stał się trend, gdzie fani filmów szli najpierw na Barbie, a później na film o twórcy bomby atomowej. Niestety, pojawiło się też zagrożenie. Fanki Barbie stworzyły niebezpieczny trend na TikToku dotyczący opadania stóp. Ortopedzi przestrzegają przed zagrożeniem nie tylko dla nóg, ale i dla całego kręgosłupa.
Barbie to nie tylko blond piękność
Przez utarty stereotyp, że Barbie jest zawsze blond, mało kto pamięta, iż w sprzedaży od początku oferowano też lalki z brązowym kolorem włosów. Tworzono później różne odmiany, takie jak wersje plażowe, wersje ślubne, wersje restauracyjne. Osobno w sprzedaży były domki dla lalek, samochodziki oraz dodatkowe stylizacje. Dopiero w ostatnich latach zaczęły się pojawiać Barbie zwracające uwagę na problemy mniejszości narodowych czy osób z różnymi chorobami, które spotykamy na co dzień. Bo przecież takie dzieci też istnieją i chcą się z kimś identyfikować!
Osobno warto zwrócić uwagę na Barbie kolekcjonerskie ze specjalnymi i ważnymi dla świata postaciami, np. Elżbietą II.