komunikacja miejska

Nowe linie tramwajowe w Szczecinie? Wiemy co z tramwajami do Mierzyna i Kijewa

2024-12-20 8:44

W Szczecinie obecnie jeszcze trwa wielka rewolucja torowa związana z przebudową torowisk. Mieszkańcy Szczecina i ościennych gmin jednak pytają, co z obiecywanymi od lat inwestycjami na prawobrzeże miasta oraz do Mierzyna. Tramwaje Szczecińskie nie owijają w bawełnę - jest jeden spory problem.

Nowe linie tramwajowe w Szczecinie są potrzebne

W Szczecinie od 2016 roku trwa wielka rewolucja torowa. W ramach remontu przewidziano takie remonty jak:

  • przebudowę torowiska od al. Niepodległości do Dworca Niebuszewo;
  • rozbudowę i przebudowę układu drogowego al. Powstańców Warszawskich;
  • przebudowa torowiska tzw. ul. Nabrzeże Wieleckie przez ul. Podwale do pętli Pomorzany;
  • przebudowę pętli Pomorzany.

Większość z nich praktycznie już się zakończyła. Szczególnie z ulgą odetchnęli mieszkańcy Pomorzan, którzy dzięki otwarciu Kolumba zyskają alternatywny dojazd. Wiele jednak w tle od lat mówi się o nowych inwestycjach tramwajowych, takich jak tramwaj:

  • do Mierzyna;
  • do Kijewa (szczecińskie osiedle);
  • tramwaj ul. 26 kwietnia;
  • tramwaj na północ Szczecina (Warszewo).

Szczególnie dwie pierwsze od lat wywołują ogromne emocje. Mierzyn w końcu jest największą wsią w województwie zachodniopomorskim, a jednocześnie ogromną sypialnią dla stolicy Pomorza Zachodniego. Trasa do Kijewa jest przedłużeniem Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju - to byłoby ogromne ułatwienie w podróży do centrum dla prawobrzeżnej części miasta. Oba projekty są od jakiegoś czasu dosłownie zawieszone.

Szczecin Radio ESKA Google News
Autor:
Debiut pendolino w Szczecinie

Co z tramwajami do Mierzyna i Kijewa? Tramwaje Szczecińskie komentują

Postanowiliśmy zapytać Tramwaje Szczecińskie, czy w związku z pojawieniem się nowych funduszy, jest szansa na budowę torowiska do Kijewa i Mierzyna. Okazuje się, że dalej pojawia się jeden, spory problem - finanse.

- Jeśli chodzi o budowę nowych odcinków torów tramwajowych, miasto ma plany na kilku kierunkach. Najbardziej zaawansowany, jeśli chodzi o przygotowaną dokumentację, jest Mierzyn. Na "liście życzeń" jest też druga część Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, od pętli Turkusowa w kierunku Kijewa. Barierą dla obu inwestycji, jak zresztą dla pozostałych, związanych z infrastrukturą tramwajową, jest brak dofinansowania zewnętrznego, o które Szczecin oczywiście będzie zabiegać, jeśli pojawią się takie możliwości - przekazał Wojciech Jachim, rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich.

Jakim szczecińskim tramwajem jesteś?
Pytanie 1 z 10
Jak często się spóźniasz?