W sobotę energetycy zakończyli w nocy przywracanie do ruchu bloku ciepłowniczego w Elektrociepłowni Pomorzany w Szczecinie. Do domów dotkniętych awarią w części miasta miało po kilku godzinach wrócić ciepło.
Szczecińska Energetyka Cieplna informuje na swojej stronie internetowej, że problem nadal istnieje. “Od soboty 13 lutego nie zmienia się status pracy elektrociepłowni Pomorzany, która na skutek awarii wciąż nie dotrzymuje parametrów i stale zaniża temperaturę nośnika grzewczego. Bezpośrednio wpływa to na zakłócenia, a nawet przerwy w dostawach ciepła i ciepłej wody. Państwo jednak nie odczuwają tych problemów, ponieważ pełne dostawy ciepła do Państwa mieszkań zabezpiecza źródło rezerwowe SEC tj. CR Marlicza. Ciepłownia pozostaje w pełnej gotowości i uzupełnia braki z EC Pomorzany” - napisano.
SEC zapewnia też, że “mieszkańcy Szczecina, których dotknęła awaria PGE, otrzymają stosowne bonifikaty automatycznie, bez konieczności składania wniosków”. Jak dodano, klienci, którzy nie zostaną uwzględnieni w rozliczeniach systemowo w następnym okresie rozliczeniowym, powinni zgłosić się do Biura Obsługi Klienta SEC w celu naliczenia bonifikaty. Jeżeli ktoś rozlicza się za pośrednictwem spółdzielni lub zarządcy, to rozliczenie nastąpi na podstawie ich wewnętrznych regulaminów.