- Zamieszczone są tak naprawdę w najbardziej znaczących dla studentów miejscach, a więc m.in. w dziekanatach, Dziale Rekrutacji, Spraw Studenckich, w Akademickim Biurze Karier czy akademikach. Student, który przychodzi do konkretnego punktu, łączy się z tłumaczem online i osoba po drugiej stronie zakłada słuchawki i wtedy następuje komunikacja przy okazji tłumaczenia - tłumaczy Justyna Markitoń, Kierownik Działu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Szczecińskiego.
To ogromne wsparcie i ułatwienie dla głuchych studentów, którzy nie muszą się już obawiać o barierę komunikacyjną przy załatwianiu zarówno najważniejszych, jak i codziennych spraw.
- Bardzo trudno jest znaleźć tłumacza języka migowego, który w danej chwili, w danym momencie, pojechałby na spotkanie na żywo i przetłumaczył w dziekanacie sprawę, którą chce załatwić osoba głucha. Osoby głuche, korzystając z tabletów, mają możliwość w danym momencie otrzymać tę pomoc i wsparcie - dodaje mówi Joanna Hryniuk, tłumaczka języka migowego na US-ie.
Polecany artykuł:
Warto zaznaczyć, że tablety i zainstalowane w nich systemy tłumaczenia języka migowego, nie zastąpią asystentów, którzy towarzyszą studentom głuchym podczas zajęć i egzaminów. Wykaz miejsc, w których umieszczono tablety znajdziecie tutaj.