Ankieterzy pytają mieszkańców o usługi społeczne
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie przekształci się w Centrum Usług Społecznych. Będzie realizować nowy program usług społecznych miasta i powstanie 1 czerwca. Przekształcenie wiąże się ze zbieraniem opinii i propozycji mieszkańców, które obejmuje tematykę problemów socjalnych i oczekiwanych form wsparcia. Badanie przeprowadza firma badawcza Indeks, na zlecenie MOPR w Szczecinie. Ankieterzy będą przepytywać mieszkańców spotkanych na ulicach w formule wywiadów bezpośrednich. Ankietę można także wypełnić online, a jej wyniki będą analizowane.
W ramach przekształcenia w CUS będziemy rozszerzać wsparcie kierowane do wszystkich mieszkańców, a nie tylko osób korzystających z pomocy społecznej. Planujemy wprowadzenie 30 nowych usług - powiedział w rozmowie z Polską Agencją Prasową, rzecznik prasowy MOPR Maciej Homis.
Ankietowanie potrwa do 16 czerwca
Celem ankieterów jest dotarcie do różnych grup społecznych i wiekowych, a także do różnych rejonów miast. Treść ankiety opiera się bezpośrednio o problemy i usługi społeczne. Pojawia się więc pytanie o największe problemy społeczne, tu ankietowani mogą wskazać 3 z 15 podanych opcji takich jak:
- problemy materialne i mieszkaniowe
- bezrobocie
- przemoc
- problemy zdrowia psychicznego i emocjonalne
- samotność osób starszych
W ankiecie zawarte są także pytania otwarte, a ankietowani muszą odpowiedzieć na nie proponując rozwiązanie problemów społecznych. Można także podzielić się opinią, których usług społecznych brakuje najbardziej.
Ankieta potrwa do 16 czerwca, a docelowo udział ma wziąć w niej przynajmniej tysiąc respondentów.
